Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var finns de billigaste MAC SPELEN??


Powerbook_Boy

Rekommendera Poster

Powerbook_Boy

Hej!

Jag har noterat, som alla andra också säkert har, att mac spelen är relativt dyrare än pc spel. Jag vill med detta inte gå in på varför då det är rätt uppenbart.

men var finns de bästa priserna på mac spel egentligen. Det skulle ju vara bra om vi kunde starta upp den "tråd" där forumiterna (vi) kan tipsa varandra och ha en ständigt uppdaterad lista med affärerna som säljer mac spel till lägre priser än t.ex macotecet, som faktiskt är billiga jämfört med de andra mac spels försäljarna jag känner till. Jag vill veta var mer jag kan vända mig i sökan efter bra priser på mac spel.

Kom med era erfarenheter av affärer och lägg in dem här så att alla kan få ta del av varandras tips och köpråd!

/Richard ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Det är inte dyrare i USA, bara här, därför importen är så liten.

 

Den enda affären som har ett någorlunda utbud är macoteket, och där kostar spelen ca 500, medan nya pcspel brukar kosta runt 400. Det var mycket värre förr dock, då macoteket bara hade gråimport och därmed kunde ta en 6-700 för ett nytt spel.

 

Förutom macoteket finns några få spel på åhléns och webhallen, men det är ett skrattretande dåligt utbud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Powerbook_Boy

Men det är ju PRECIS därför vi måste slå oss samman och tipsa om bättre alternativ. Vem vet, någon kanske känner till ett ställe där man kan få dem billigare. Snälla har ni några tips så lägg in dem här!

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte några kanontips att bjuda på. Fast nån gång har jag lyckats fynda något gammalt maclir på ginza.se. Numera verkar det mest handla om gamla hybridspel för de allra minsta…

 

>> Baron Bosse

…angående gråimport så låter det med dina ord som det handlar om något fuffens, det handlar dock bara om rätten att importera vid sidan om officiella kanaler. Visst kan priserna därmed bli högre, dels pg a att tex produkterna köps in för högre pris men även eftersom det handlar om väldigt små volymer samt självklart bristanda konkurrens. Men allternativet var iaf tidigare att spelet helt enkelt inte fanns att köpa alls…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Powerbook_Boy

Jag beställde just 3 spel från macoteket, och fy fasen vad priserna är i höjden!

527 eller vad det va, för Return to Castle Wolfenstein.

Det spelet spelade jag för 1ETT ÅR SEDAN på en pc!

Fasen grabbar vi måste hitta ett bättre alternativ. Min pc duger inte längre till men det gör min nya mac, men som sagt, 3 mac-spel plus frakt=frågor som: Varför flyttade jag inte till USA när jag hade chansen.

Där är priserna schyssta som bara den!

Många gånger HÄLFTEN av vad de tar här i Sverige. Vi förstår alla varför, men det hjälper inte mycket...

 

När öppnar www.macspel.se nån gång?? :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man köper ett spel för 500-600 kr, fuskar man sig knappast igenom det, snacka om bortkastade stålar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Magnus: Nej då missförstod du mig. Vad jag menade med "men det var bara gråimport" var ungefär något i stil med "och gör ju självklart att det blir - suck - dyrt som stryk" :)

 

Och det var dyrt som stryk, nu är det bättre men inte bra.

 

Nordicsoftsales har ju spel förstås, men dom är ju inte direkt snabba med att få in nyheter, ens jämfört med Macoteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar köpa mina spel på Macoteket, Nordic Softsales och på IMG (Inside Mac Games). På det sistnämnda stället så är jag medlem vilket dessutom gör att spelen är några dollar billigare. De har ett ganska bra utbud med rimliga priser.

Frakten ligger på ca 10 USD / spel och hitills har jag sluppit betala moms. De skickar spelen som vanlig flygpost vilket gör att de kan de slinka igenom tullen. IMG är dessutom snabba. Från det att jag beställde till att de dunsade ner i brevlådan så tog det max 7-8 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Powerbook_Boy

Hade det inte varit för Sveriges policy: Betala moms på MOMSEN (!)

så hade jag beställt/importerat en powerbook G4 därifrån..Sverige vet verkligen hur man suger ut skattebetalarna på allt de har...sedan blir det rondeller i varje gathörn...och spritfest/strippklubb för resten...Sveroges politiker måste ju få leva gött eller hur?!

 

USA RULES!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snubblade in på macotekets rea-lista över speltitlar. Inte de senaste releaserna precis, men spel som borde finnas i allas hylla är Tony Hawks pro skater 2 och Heavy Metal F.A.K.K. 2 :D

 

…och vem säger nej till en sån här brutta ;)

 

02.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som har flickvän ;)

…synd, då missar du ett riktigt bra spel. Även filmen rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Powerbook_Boy

Jag har märkt att den här tråden har haft rätt så många visningar på väldigt kort tid.

Alltså är intresset stort och även bristen på billigare macspel.

Varför är Sverige alltid sist med utveckling av intressanta saker...som macintosh över huvudtaget.

Jag är trött på att jubla över saker som folk jublat åt i flera månader, och i många fall ÅR...

 

Ett macotek räcker inte!

Var är de andra affärerna?

Macintosh är tydligen inte tillräckligt populärt för att öppna annat än internetbutik...och inte ens där finns det ens nära acceptabelt med macprodukter som finns inom landsgränserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...