Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Det finns redan en kö för den här skrivaren.


jonte

Rekommendera Poster

"Det finns redan en kö för den här skrivaren. Är du säker på att du vill skapa en ny?"

Detta frågar datorn mig när jag ska lägga till skrivaren.

Listan med skrivare är tom och jag har manuellt tömt mappen ~/Library/Printers/

Samma sak på annat användarkonto.

Sparas skrivarköer någon annanstans också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

i cachen? Alltså starta om för att spåren ska försvinna.

 

Annars borde lagring av skrivarköer och sådant gå att spåra med den vanliga metoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ungefär samma meddelande när jag höll på med en ominstallation på min dator.

 

Tror att det delvis är ett språkfel: det är nog inte skrivarkö det egentligen handlar om, utan installerade drivrutiner.

 

Jag skulle nog göra som Thomas säger: starta om datorn och försöka sedan att skriva ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omstart är testat... same shit ändå

 

Nu har jag iaf fått den här jäkla LaserJet 2840 att skriva ut iaf, men att scanna är fullkomligt omöjligt. Jag har provat allt jag kan komma på, installera om system helt från skratch och installera senaste programvaran från HP. Det finns ingen scanner och setup-assistenten går inte att köra, bara avslutar sig.

Och ja, jag har installerat allt med engelska som språk i systemet och amerikansk tangentbordsuppsättning och amerikansk måttsystem (programvaran kräver det, jävla skräp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en rejäl bamsing du har skaffat dig! Kostar väl en slant också?

 

Har egentligen ingen hjälp att ge, men har du provat att ansluta med olika kablar? Provat olika uttag på datorn? Programvaran borde i o f s installeras ändå.

 

Provat att installera programvaran utan att ha LaserJet ansluten?

 

Finns det någon annan språkversion du kan ladda ner och prova med?

 

I gamla OS 9 fick jag ibland stänga av systemtillägg för att installationer skulle fungera, men den möjligheten finns ju inte i X:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...