Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

~/.vim


cesarh

Rekommendera Poster

Hej,

 

är sugen på att installera vim-latex-suite och ska packa upp installationsfilerna i ~/.vim enligt instruktionerna (http://vim-latex.sourceforge.net/index.php?subject=download&title=Download). Problemet är att jag inte hittar den katalogen. Jag har inte installerat vim själv utan kör med det som finns inbyggt från starten.

Om någon har några tips tar jag tacksamt emot.

 

/Cesar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

är sugen på att installera vim-latex-suite och ska packa upp installationsfilerna i ~/.vim enligt instruktionerna (http://vim-latex.sourceforge.net/index.php?subject=download&title=Download). Problemet är att jag inte hittar den katalogen. Jag har inte installerat vim själv utan kör med det som finns inbyggt från starten.

Om någon har några tips tar jag tacksamt emot.

 

/Cesar

Filer/mappar som börjar med punkt är osynliga i Finder.

Då kan öppna den genom att "Gå till mapp..." i "Gå"-menyn i Finder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Jag vet hur jag ska "söka" efter filer som börjar med "." Min undran är snarare om katalogen ~/.vim är något som skapas när man installerar vim i efterhand och inte finns när jag bara kör det som det är, eftersom jag inte kan hitta den. Under ~/ ligger bara .viminfo (av de som har med vim att göra) men där hittar jag ingen nyttig hjälp.

 

Tack för hjälpen,

Cesar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den finns nog inte om du inte har haft vim installerat tidigare så du får skapa den.

 

> mkdir .vim

> cd .vim

 

Sen är det bara att packa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... det är lite märkligt.

För att förtydliga: jag har vim som en del av "terminal-paketet" och använder det för vissa saker redan. Nu vill jag alltså lägga till en massa nya funktioner för LaTeX och ska då installera dessa till ~/.vim. Kommer då det vim jag kör nu verkligen känna av att jag installerat något extra om jag bara skapar ~/.vim själv, det känns lite som jag måste hitta var motsvarigheten till ~/.vim ligger på min dator för att det ska fungera, eller?

 

/Cesar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det har du nog rätt i. Om själva editorn redan finns där så ska det troligtvis ligga i dess bibliotek... hmm.. Testa vetja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...