Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur delar man ut iTunes över internet via Airport?


IamI

Rekommendera Poster

Jag och en polare vill kunna kika lite på varandras musikbibliotek och sitter med varsin bredbandsuppkoppling fast jag sitter dessutom bakom en Airport.

Någon som kan ge en lättfattad instruktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fungerade med iTunes 4.0 för Mac, när delning av musiken var en nyhet. Man sökte bara reda på ip-numret för personens dator åsså vipps så hade man tillgång till den andres musik. Tydligen fick Apple kalla fötter iochmed piratkopieringens framfart för med uppdatering iTunes 4.0.1 var denna funktion borta! Man kan bara dela sin musik inom samma subnät nuförtiden (och efterssom ni sitter på varsin uppkoppling, så kommer det inte att funka). Dessutom kan man nu inte ladda ner den andres musik utan bara streama den över nätverket när den spelas...

 

Ett program som kanske kan lösa ert problem är "iCommune" som från början var en plugin till iTunes men som nu är ett fristående program (om jag fattat det rätt! Jag har inte testat det).

 

Sök på "iCommune" på versiontracker.com!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tackar för det tipset.

Då förstår jag varför det inte funkar enligt instruktionerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bredbandsuppkoppling fast jag sitter dessutom bakom en Airport.

Att du har Airport spelar ingen roll, det är ju bara en "förlängning" på det trådbundna nätet.

 

Skriv gärna å berätta hur det gick med iCommune (om du testar det)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade inget IP nr som jag kunde skicka till min polare, för det som dyker upp i nätverksinställningar är väl Airportens, om jag fattat det hela rätt.

Var hittar jag det "riktiga" IP numret?

 

Vi ska testa iCommune någon kväll så får vi se om vi får till det. Mer om det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm. Letade faktiskt där tidigare men hittade inget då, men jag ska göra ett nytt försök när jag kommer hem. Det första man blir blind på..... B)

Har inte kunnat testa iCommune än eftersom polarn varit upptagen med något Cubase projekt, så jag har inget nytt att rapportera om det, men ikväll kanske. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...