Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa webbläsare är...?!


heiko

Rekommendera Poster

Har testat en del olika webbläsare i MacOSX 10.2.8 eftersom jag är ny i Macvärlden.

 

Men det är egentligen inte någon som jag tycker är sådär fruktansvärd bra.

Tänker då på nerladdning, inloggning till banken, webbmailen m.m.

 

Jag har provat Safari, Firebird, IE, Camino, Omniweb och Mozilla.

Om jag ska plocka ut någon så blir det nog Camino som är en av de bättre av webbläsare just nu.

 

Någon som har hittat någon annan läsare som är lika bra som Camino eller bättre?

Eller kanske någon som bra tips eller idéer hur man kan få till sin läsare än bättre med diverse inställningar och plugins?

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga!

Jag kör på Explorer, har iBook sen nyår. Känns inte optimalt. Var hittar jag Safari?

Läste i MacWord om att surfa med flikar, det lät bra. Kanske kan någon dela med sig av sin erfarenhet av flikar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i MacWord om att surfa med flikar, det lät bra. Kanske kan någon dela med sig av sin erfarenhet av flikar?

Surfa med flikar är bra. Det underlättar väldigt mycket om du har en bärbar dator. En annan viktig detalj (om du surfar på en bärbar) är att det måste finns relativt enkla knappkommandon för de flesta funktionerna - så att du slipper peta på styrplattan hela tiden. Det går snabbare med kortkommandon och i Safari finns ganska bra och enkla kommandon. Safari är en helt ok webbläsare men den fungerar ju fortfarande inte på alla säkra sidor (typ banken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jag använde Netscape på min iBook förut och det funkade KANON. Flikar är oerhört smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drew:

Du menar att Netscape har funktionen flikar? Jag trodde att Safari var först ut med det.

 

Personligen tycker jag att Safari fungerar ypperligt. I de allra flesta fall ersätter den IE och slår denna nämnda på fingrarna vad get gäller gränssnitt, funktioner, enkelhet och, inte minst, snabbhet. Tyvärr är det lite problem med bankärenden som master_g sa. Jag har mejlat SEB och de meddelade mig att de ska ha stöd för Safari under hösten. Återstår att se...jag tror på våren 2004.

 

*skeptisk*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Camino och tycker det är den bästa av dem alla. Till och med snabbare än Safari i mitt tycke. Alla Mozillabyggen kör väl med flikar nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att Netscape har funktionen flikar? Jag trodde att Safari var först ut med det.

Mozilla, som Nätskräp bygger på var den som började med flikar, Apple rippade den iden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att Netscape har funktionen flikar? Jag trodde att Safari var först ut med det.

Mozilla, som Nätskräp bygger på var den som började med flikar, Apple rippade den iden.

Det var väl mer så att Apple la till denna funktion efter att tillräckligt många krävt / önskat / tiggt / tjatat om att de ville ha denna funktion. Det var den funktion som jag såg mest önskemål om på olika diskussions forum (innan flikarna las till).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...