Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cinema Display


Scomber

Rekommendera Poster

Har länge funderat över de tekniska data till Apples Cinema Display...

 

Ta ex. 23 tummaren; det står att den är "idealisk för filmredigering tack vare snabb pixelrespons". Ok, men hur snabb pixelrespons har den? :huh: Jag kanske har letat dåligt, men jag kunde faktiskt inte hitta det i siffror, svart på vitt. Och sedan undrar jag vilken hertz den har i rekommenderad upplösning (och i andra upplösningar om det är någon skillnad).

 

Bara nyfiken... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att alla platta monitorer från Apple (15, 20 och 23 tum) kan leverera samma prestanda och kvalité. Det är väl bara storleken som är skillanden. Jag kan inte hitta något annat när jag läser den tekniska datan. <_<

Det är nog ett säljargument; det låter bra med "... tack vare snabb pixelrespons".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sedan undrar jag vilken hertz den har i rekommenderad upplösning (och i andra upplösningar om det är någon skillnad).

Platta skärmar har inget "flimmer", så att uppdatera snabbare än 75Hz är meningslöst.

Sitter just nu på en 23", och den är helt underbar ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ex. 23 tummaren; det står att den är "idealisk för filmredigering tack vare snabb pixelrespons". Ok, men hur snabb pixelrespons har den?  :huh:

Jag har 20 tummaren och jag är i princip helt nöjd, undantaget är en pixel som har somnat in.

Vad det gäller pixelrespons så har jag inte upplevt det som störande någon gång. Film och spel smeker fin fint på denna skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sedan undrar jag vilken hertz den har i rekommenderad upplösning (och i andra upplösningar om det är någon skillnad).

Platta skärmar har inget "flimmer", så att uppdatera snabbare än 75Hz är meningslöst.

Sitter just nu på en 23", och den är helt underbar ;-)

Men frågan är ju då om den har 75 hertz... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

De flesta, om inte alla, platta skärmar idag klarar 60 till 75 Hz utan att ge försämringar. En del fungerar bäst med 60Hz-signal som är standard "uppdateringsfrekvens" på LCD-paneler.

 

Men detta är som sagt bara en detalj för att kunna anslutas mot analoga bildskärmskort. Kör man digitalt blir det 60 Hz även om detta saknar den betydelse det har på analoga skärmar.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...