Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med min Mighty Mouse


lybbe

Rekommendera Poster

Hej

Vet någon hur man plockar isär appels mus, då blir det enklare att göra rent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

viktorpersson

nu strejkar min.

 

det är jävligt jobbigt att inte kunna scrolla neråt!

 

sitter och vänter på apple support ska svara, varför måste dom ha så bra musik så man inte bryr sig om att vänta en liten extra stund.

 

men jag måste definitivt byta min, har försökt med allt!

 

suttit i kö nu i 13 minuter, de stänger om 10... tror ni jag kommer fram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

viktorpersson

Nepp. de ville inte släppa igenom mig igår, men jag ringde imorse och det var inga problem att få en ny.

 

den kommer i början av nästa vecka och som vanligt så reserverade dom den summan varan kostar på mitt kort.

 

trevlig personal på morgonen faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har ett bluetooth tangentbord med tillhörande Mighty Mouse (även den via BT). Sedan någon vecka tillbaka kan jag inte scrolla uppåt. Hjulet funkar med den scrollar inte. Neråt går dock bra.

 

Har testat starta om maskinen och även stängt av och på musen utan resultat. Någon som varit ute för liknande problem?

 

Är det troligt att det är fel på musen eller är det något i OSX?

 

Tack.

 

Det är bara att rulla den mot ett pappersark tydligen.....

http://finurlig.se/archives/2007/09/26/293/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ni som tror att ni "löser" problemet genom att "gnugga" kulan, använda tandpetare, spä på lösningsmedel eller nåt annat påhittigt lurar bara er själva.

 

Visst, problemet försvinner på kort sikt men snart nog är ni i samma situation igen med kärvande kula. Varje gång ni sedan försöker "fixa" den kommer scrollkuls-konstruktionen att bli mer och mer sliten för att till slut helt sluta fungera.

 

Tro mig, sedan jag köpte min Mighty Mouse Bluetooth för ett och ett halvt år sedan har den kärvat massvis med gånger och jag testat alla "trix" och i slutändan alltid fått en scroll som fungerat på kort sikt.

 

Till slut tröttnade jag dock och tog isär musen helt för rengöring, bara för att upptäcka att den ena magnetarmen mattats materialmässigt fullständigt. Lösningen för mig blev att rotera/flytta alla magnetarmar ett kvarts varv, så istället för att inte kunna scrolla upp kan jag nu inte scrolla höger.

 

Jag tycker att alla som har en kärvande Mighty Mouse bör kontakta Apple och klaga.

Mighty Mouse har uppenbarligen en felkonstruerad scroll och att Apple ännu inte ersatt musen med en reviderad modell är för mig ett mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Större skit till mus får man ju leta efter. Nu har min, som jag knappt har använt överhuvudtaget, bestämt sig för att sluta scrolla neråt.

 

Har testat allt som nämns i tråden men inget verkar vilja fungera.

 

Gillar designen och musens funktionalitet men kvalitéen är ju läskigt dålig för att vara Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha testat att rensa scroll-bollen med tape slutade skiten att scrolla uppåt också.

 

 

KÖP INTE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en dålig konstruktion, fungerar okej när det funkar.

Om man tar bort den nedre ramen, den har i alla fall ingen funktion, så är det sen förhållandevis enkelt att rengöra rullarna så fort det behövs. Kanske inte ett jobb för grova fingrar, men det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tar bort den nedre ramen, den har i alla fall ingen funktion, så är det sen förhållandevis enkelt att rengöra rullarna så fort det behövs.

Trodde att den där ramen måste sitta på plats för att inte pekaren ska sticka iväg. Men nu ska jag prova lossa den, har bara tejpat fast den. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

håll musen upponed rulla kulan mot ett papper åt alla håll, se länken:

rengör musen

 

Funkade för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gett upp och köpt en billig mus på media mart.

Sjukt mycket bättre! Den här är dessutom designad för att passa handen, inte bara på en bild, så den är skön att använda också.

nu ligger MM i lådan, och där kommer den få stanna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Absolut lättaste och bästa metoden hittade jag här

Du tar helt enkelt ett vitt papper och scrollar musen upponer mot papperet ett tag, massa skit kom ut för mig och nu funkar den perfekt igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Absolut lättaste och bästa metoden hittade jag här

Du tar helt enkelt ett vitt papper och scrollar musen upponer mot papperet ett tag, massa skit kom ut för mig och nu funkar den perfekt igen :D

:yeahbaby: Löste mitt Mighty-problem direkt. Ut kom en liten flaga och nu fungerar allt som det ska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Att ta en tandpetare och köra runt scrollen och försöka "gröpa" ur fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...