Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer Apple att sluta tillverka datorer?


Files

Rekommendera Poster

Ja... Som rubriken säger, vad tror ni??

 

Efter MW i Januari så har jag gått och funderat lite, kommer Apple att sluta tillverka datorer inom t ex en 2-3-års period nu när de har bytt namn till enbart Apple och de breddar sitt produktutbud rätt mycket också som kanske inte alltid har något med Macen att göra!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? varför skulle de det? ... säljer ju bara fler och fler datorer, prognoserna pekar mot himmelen, vilket företag slutar med något så vinstgivande?

 

Edit: tror dessutom Jobbs aldrig skulle ha hjärta till det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, personligen skulle jag bli besviken om de gjorde det. Men man vet ju aldrig hur Jobs tänker... Dom la ner iPod Mini (under den tiden, deras kassako) för att sedan köra på iPod Nano.

 

Vore riktigt trist ifall Macen lades ner och det satsades istället på iPhones, iPods (som för övrigt har fått enligt mitt tycke för mycket uppmärksamhet de senaste åren).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det först Steve Jobs gjorde när han kom tillbaka var att skära bort allt som inte var datorer: Skrivare, skanners osv.

 

Så jag tror nog att de fortsätter med datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fusion_a_loud

Telly, ska man tolka det som att du menar att de kommer skära bort datorerna härnäst eller att de kommer att "fortsätta" sälja dem? Svårtolkat :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Apple kommer fortsätta med datorer, dom är så hårt förknippade datorer så det vore idiotiskt om dom slutade med det.

Jag kan däremot tänka mig att dom dom kommer branda flera olika saker, typ skrivare, kameror osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly, ska man tolka det som att du menar att de kommer skära bort datorerna härnäst eller att de kommer att "fortsätta" sälja dem?  Svårtolkat  :fundersam:

496621[/snapback]

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det först Steve Jobs gjorde när han kom tillbaka var att skära bort allt som inte var datorer: Skrivare, skanners osv.

 

Så jag tror nog att de fortsätter med datorer.

496617[/snapback]

Det berodde på att Apple var väldigt illa till ekonomiskt på den tiden. Planen var att fokusera på ett fåtal produkter och göra det riktigt bra, vilket också kan anses ha lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

tror jag inet

 

det är fortfarande med Macen som Apples förknippas

 

anledningen till att de tog bort Computer är att företaget idag gör så mkt mer än datorer, som mp3 spelare, skärmar, trådlösa enheter, mjukvara, snart mobiltelefon

 

Macen kommer inte att dö ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur extremt bra det gått för inteldatorerna tror jag inte det finns en chans på miljonen att de ens funderat på att sluta göra datorer. Vore otroligt korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror absolut inte att de skulle sluta med Macintosh nu när varumärket är så starkt.

Om försäljningen skulle vara nere i botten i framtiden så kanske, men som det ser ut idag så är det knappast troligt.

 

Mac är det viktigaste Apple har, skulle jag säga. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh?

496764[/snapback]

 

Jag tror han menar på på mjukvarusidan, eller han måste mena mjukvarusidan. Om han inte tror att MS ska börja bygga datorer.

 

 

 

Ja man kan ju faktiskt undra, snart kommer säkert bilar, flygplan och glassmaskiner:P

Nja, ne jag tror apple kommer fortsätta.

Där emot ifall Steve hoppar av apple, då kommer det nog bara bli skit alltihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror och hoppas på att de inte slutar med datorerna. Jag tycker dock att de har börjat försumma datorerna lite. När det kommer nya processorer brukar det komma ny design, visst på MacBook och MacBook Pro så blev det ny, men de andra? samma design som G5 (Mac Mini G4). Tycker att det är för mycket iPod och iPhone och för lite Mac. Dock så ska de inte bredda sitt sortiment, det duger så här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag tror och hoppas på att de inte slutar med datorerna. Jag tycker dock att de har börjat försumma datorerna lite. När det kommer nya processorer brukar det komma ny design, visst på MacBook och MacBook Pro så blev det ny, men de andra? samma design som G5 (Mac Mini G4). Tycker att det är för mycket iPod och iPhone och för lite Mac. Dock så ska de inte bredda sitt sortiment, det duger så här :)

496848[/snapback]

 

 

MacBook Pro ser ju precis likadan ut som PowerBook G4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lika troligt som att solen slocknar eller Nintendo kommer sluta göra konsoler. :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ser framtiden inom datavärlden ut:

 

2009: Apple har 48% av datormarknaden. Microsoft ser sig desperat om efter nya marknader o produkter, de lanserar bl a en egen dator som de kallar Urban.

2014: Apple har 93% av datormarknaden. Microsoft räddas från konkurs genom friskt kapital från Apple. Officepaketet heter fr o m nu Apple Office, och Windows läggs ned.

:whistling:

 

EDIT: Resten av marknaden ägs av Linux som nu har tagit över uppstickarrollen och kampen mot det stora och förhatliga Apple...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... Som rubriken säger, vad tror ni??

 

Efter MW i Januari så har jag gått och funderat lite, kommer Apple att sluta tillverka datorer inom  t ex en 2-3-års period nu när de har bytt namn till enbart Apple och de breddar sitt produktutbud rätt mycket också som kanske inte alltid har något med Macen att göra!?

496600[/snapback]

 

Nä hela konceptet bygger ju på datorn.. det är ju den som är den "digitala hubben"... vad ska annars ipodarna och iphonerna synka mot? Apple säljer ju saker som fungerar bra tillsammans, med datorn som centralpunkt för allt, det är väl det som typ är deras affärsplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
MacBook Pro ser ju precis likadan ut som PowerBook G4

496880[/snapback]

:ermm: MBP och PowerBook G4 är långt ifrån lika designmssigt sett :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Apple skulle stänga sin datormarknad är ungefär lika troligt som att Windows blir virusfritt. Tror inte det finns en anledning till att oroa sig, men det är sant som vissa i tråden säger.. iPod och iPhone har börjat få för mycket uppmärksamhet. Visserligen är det trevligt, men det gör att Macarna hamnar lite utanför. Det är ju trots allt det som gjort att Apple vuxit sig fram.

Där emot ifall Steve hoppar av apple, då kommer det nog bara bli skit alltihopa.

496789[/snapback]

Tror du verkligen att det är Jobs som kommer på alla idéerna, designen, gränsnittet osv..? Nej, det kan jag inte tänka mig. Steve har säkert anställt flera som "idékläckare".

 

Ursäkta om det lät sarkastiskt, inte med meningen.. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ser framtiden inom datavärlden ut:

 

2009: Apple har 48% av datormarknaden. Microsoft ser sig desperat om efter nya marknader o produkter, de lanserar bl a en egen dator som de kallar Urban.

2014: Apple har 93% av datormarknaden. Microsoft räddas från konkurs genom friskt kapital från Apple. Officepaketet heter fr o m nu Apple Office, och Windows läggs ned.

:whistling:

 

EDIT: Resten av marknaden ägs av Linux som nu har tagit över uppstickarrollen och kampen mot det stora och förhatliga Apple...

497036[/snapback]

Det lustiga i det hela är att det faktiskt kan bli så, det har aldrig hänt förr att marknadsdominerande företag lyckats klamra sig fast så värst länge i tronen som #1. Men jag tror att Linux kommer att bli något allt mer att räkna med, utvecklas ju ständigt. :foralskad:

 

Microsoft som speltillverkare och kanske ha ett par procent av marknaden, det vore rätt åt dem och passande när deras Windows aldrig varit något att hänga i julgranen. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tror jag att de går mer mot Sony-hållet, en mycket bredare marknad alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
:ermm: MBP och PowerBook G4 är långt ifrån lika designmssigt sett :armskeptisk:

497099[/snapback]

 

Det är de väl inte? Okej, Macbook pro har iSight...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med introduktionen av Intel processor och unix kärna kommer Apple kanske att enbart utveckla system och programvara, vilket de är riktigt duktiga på. Har själv flera av deras Pro program. Dessa är mycket bättre än motsvarande Windows applikationer.

Vad slår Final Cut Studio och Logic Pro? Inte ens Adobe har samma kvalitet. Och Steinberg (Cubase) innehåller inte så mycket extra i sina program. Både Final Cut Studio och Logic Pro är mycket prisvärda om man tittar på vad ma får jämfört med att köpa Windowsvarianter av liknande applikationer. Det är en av anledningarna att jag gått över till Mac. Och deras Unix kärna var en andra anledning.

 

Jag tror att Unix kommer att bli standard med olika system applikationer ovanpå.

Redan nu finns ju Novell, Solaris, Linux varianter och Mac. Klarar Microsoft att göra en Unix variant av Windows?

 

Kanske de bygger några enstaka modeller. Hp har ju sina servrar och även Dell.

 

Det vore bra för oss om man gick över till en gemensam plattform med specifika Systemapplikationer. Då kan vi köra vilket system vi vill, allt blir "virtuellt".

 

Vi får se vad framtiden har att erbjuda. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...