Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priset på .mac???


beek

Rekommendera Poster

Har nyligen bluvit debiterad för ett nytt års medlemskap i .mac. Jag blev mycket förvånad när notan på mitt konto blev övr 900 kr. Med dagens dollarkurs borde inte kostnaden blivit mycket mer än knappt 800 ink ev bankavgifter. Fick idag ett kvitto mail från Apple och ser där att man blivit debiterad på 99 euro.

 

Förra året när jag löste intro medlemsvagiften var den på 49$ vilket också stämde med uttaget på mitt konto. Varför ska vi i Europa behöva betala ett högre pris? Vi köper ju direkt från Apple och borde få priset 99$ och inte 99 euro.Om det funkade i fjol varför går det inte i år?

 

Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog är det fräckt, många av oss har åkt på samma nit.

Vi borde göra en samlad attack mot Apple och kräva att få betala i $ och inte i €

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så glad att jag hann läsa om detta här innan jag slog till nu när dollarkursen var så bra. Riktigt fisigt av Apple! Det hade väl varit någorlunda OK att ta betalt i Euro om skiten funnits på svenska!

(Det som förvånar mig är hur vi kunder alla förblir lojala trots all skit vi utsätts för).

 

Nu erbjuder <ironi>generösa</ironi> Apple hela 300 kronor i rabatt på .Mac om man köper en ny Mac...! Att de inte skickar med ett helt år är nästan en förolämpning tycker jag! Speciellt när deras slogan är "alla Macar behöver .Mac". Bevisa det då genom att ge mig ett så jag får se själv!

 

Fast visst, om jag nu får tummen ur och kan bestämma mig för vilken Mac jag skall köpa så kommer jag säker att gå på det erbjudandet!

 

Hur var det nu igen? "Allting går att sälja med mördande reklam - kom och köp konserverad gröt!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra året när jag löste intro medlemsvagiften var den på 49$ vilket också stämde med uttaget på mitt konto. Varför ska vi i Europa behöva betala ett högre pris? Vi köper ju direkt från Apple och borde få priset 99$ och inte 99 euro.Om det funkade i fjol varför går det inte i år?

 

Nån som vet?

På kvittot för första året ($49) så betalade jag pengarna till Apple USA. Nu är det Apple Irland som står som mottagare. Allt annat som jag köpt från Irland har varit i skr. Jag vet inte varför .mac är ett undantag men jag var inne på .mac flera ggr innan förnyelsen så jag kände till att det var euro som gällde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu erbjuder <ironi>generösa</ironi> Apple hela 300 kronor i rabatt på .Mac om man köper en ny Mac...! Att de inte skickar med ett helt år är nästan en förolämpning tycker jag! Speciellt när deras slogan är "alla Macar behöver .Mac". Bevisa det då genom att ge mig ett så jag får se själv!

Med risk att bli tjatig så började ju hela det här nyset ( iTools) med att det var gratis och skulle liksom ingå i Macstilen. Sen kom man på att det kostade pengar och bröt sina löften och pungslog oss. Dock är det ju oumbärliga finesser man betalar för.... Det är knappt värt halva priset. Jag kommer inte att ansluta om det ska kosta en tusing. Veti tusan vad de ska kasta in för att jag ska gå med till det priset.... <_< Sen får man höra om iTunes Music Store att det går knappt runt och att det inte är meningen heller. iTMS finns för att Apple ska sälja iPods.... Ja, inte vet jag. Idag är det en blå dag, hå-hå ja-ja... :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt en intervju publicerad på News.com påstår Jobs att 87% av .Mac abonnemangen har förnyats

"Our renewal rate was 86 (percent) to 87 percent," Jobs said

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt en intervju publicerad på News.com påstår Jobs att 87% av .Mac abonnemangen har förnyats

"Our renewal rate was 86 (percent) to 87 percent," Jobs said

Macägare är 86-87% mer lättlurade än andra....

Hmmmm... ser nu på MW-s hemsida att man får ett skapligt backupprogram om man är med i .mac. Men de får nog slänga in mer om jag ska ta fram grosshandlarplånboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då skulle jag vara lättlurad då?

Jag förnyade mitt abonnemang nyligen.

 

Tycker faktiskt att tjänsten är bra.

Visst man kan säkert plocka ihop liknande tjänster från andra håll men smidigheten och integrationen med OSX är oslagbar, anser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå. Du är inte lättlurad. Det är bara jag som muttrar... Den är säkert bra, men som jag tidigare påpekade utvecklingen till .mac i kombination med priset tilltalar inte mig. Än. Mer grejs eller lägre pris. Då prenumererar jag heller på MacWorld! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kagi och Digitalriver lägger på moms för eu-länder om man köper över nätet (infört 1 juli i år) så tänkte jag att det måsta vara samma sak för Apple.

 

På www.mac.com finns priser i olika valutor och mycket riktigt så ingår moms i priset för eu-länder men inte t.ex USA och Norge. Det är alltså inte Apples fel att vi får betala mer utan EU och Bosse Ringholm. Räknar man bort momsen så skulle vi betala mindre än vad Amerikanerna gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Apples lista så kostar .mac för:

Amerikaner $99.95 -> 786 skr

Svenskar €99.00 -> 890 skr (dvs €81.82 + 21% moms)

Norrmänn €81.82 -> 735 skr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...