Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öka hastigheten...


heiko

Rekommendera Poster

Ser till min stora förvåning att hastigheten ligger på 11 (kör med Aiport Extreme) trots att jag har en router som klarar 22.

Har försökt att ändra hastigheten men få inte till det som jag vill ha detta.

Under nätverksverktyget kan man inte köra så mycket mer än att se att linan ligger på 11.

 

 

Råd och tips mottages väl!

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en 802.11g router då? eller är det b med (plus?) D-Link har ju några 802.11b routrar som går i 22mbit men som fortf e "b" routrar.

 

Så jag tror att du får inte ut de där 22mbiten hur du än vill, isåfall får du nog köpa ett 802.11b (+) kort från D-Link och använda.

 

Givetvis kan jag ha fel men det är så jag har tolkat dessa plus, extreme, skitbra saker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en D Link 614+

 

Nu har jag inte provat med en fast lina som jag har kopplat till min PC men enligt där kan jag se att den kan köra i 22.

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en "fast lina" (antar du syftar på en vanlig TP kabel, så vore det ju lustigt om du bara kunde köra 22mbit :) Antingen kör man 10 eller 100mbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok hastigheten du får när du kopplar in din dator via nån av LAN portarna är inget som är relaterat till ditt wlan.

 

Din 614+ är en 802.11b router och såvitt jag kan förstå behöver du ha ett 802.11b kort som stödjer 22mbit, ditt 802.11g (extreme) som sitter i din mac fixar inte det tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag köpa en Aiport Basstation eller finns det något annat som är kompatibel med Aiport Extreme?

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag köpa en Aiport Basstation eller finns det något annat som är kompatibel med Aiport Extreme?

 

/Heiko

Du kan ju köpa en 802.11g basstation dår får du 54mbit ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...