Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela minne


gyro_gbg

Rekommendera Poster

Finns det någon funktion som gör att man kan dela upp arbetsminnet på sin iMac CD2 så att ex GarageBand kan få en större mängd när man använder det. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon funktion som gör att man kan dela upp arbetsminnet på sin iMac CD2 så att ex GarageBand kan få en större mängd när man använder det.  :fundersam:

493408[/snapback]

 

Jag kanske missförstår dig helt, men Garageband får det minne det begär från operativet. Om du behöver mer minne behöver du mer minne, liksom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska väl inte behövas, program tar så mycket minne som behövs. Så jag tror inte ett sånt program finns eller är nån mening att ha. Däremot kan det ju bli långsamt om man har för lite ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå jag har läst på nåt forum, antagligen här, att det går att ställa in åtminstone hur mycket av processorn en process ska ha, om det går med minnet också kommer jag inte ihåg, men kom ihåg att det är en unixmaskin ni använder så det går säkert om man hackar lite i terminalen. Den som söker på forumen får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett, säkert flera program som ger mer minne åt det program som änvänds för stunden.. kommer bara inte ihåg vad det heter... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå jag har läst på nåt forum, antagligen här, att det går att ställa in åtminstone hur mycket av processorn en process ska ha, om det går med minnet också kommer jag inte ihåg, men kom ihåg att det är en unixmaskin ni använder så det går säkert om man hackar lite i terminalen. Den som söker på forumen får se!

493483[/snapback]

 

Menar du renicer?

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13336

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...