Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP-rea på Applestore


gabriel.fjellander

Rekommendera Poster

gabriel.fjellander
Här finns en Macbook Pro att köpa med 15% rabatt i svenska Applestores renoveringsbutik. Först till kvarn gäller...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantibegränsningen är värd 30% - inte 15%. Enligt mig alltså :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantibegränsningen är värd 30% - inte 15%. Enligt mig alltså :-)

493209[/snapback]

Vad innebär det konkret? Hittade följande i garantivillkoren:

 

"Apple garanterar inte att produkten kommer att fungera ostört eller felfritt."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen ett erbjudande i svenska applestore på reparerade datorer! Synd att man inte har pengarna eller behovet just nu... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser jag i och för sig att det är samma villkor som gäller nya produkter också. Välj iMac t.ex och gå ned till slutet av sidan. Där har du villkoren. Ett ärs begränsad garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först tyckte jag det va sjysst med 4000 kr billigare, men sen såg jag att det inte får köpas protection plan och: VILLKOREN I DENNA GARANTI GÄLLER UTÖVER DINA LAGLIGA RÄTTIGHETER SOM KONSUMENT OCH PÅVERKAR INTE DINA RÄTTIGHETER ENLIGT GÄLLANDE KONSUMENTLAGSTIFTNING, där de avskriver sig allt lagstiftat ansvar. Känns lite dodgy så jag hoppar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först tyckte jag det va sjysst med 4000 kr billigare, men sen såg jag att det inte får köpas protection plan och: VILLKOREN I DENNA GARANTI GÄLLER UTÖVER DINA LAGLIGA RÄTTIGHETER SOM KONSUMENT OCH PÅVERKAR INTE DINA RÄTTIGHETER ENLIGT GÄLLANDE KONSUMENTLAGSTIFTNING, där de avskriver sig allt lagstiftat ansvar. Känns lite dodgy så jag hoppar..

493608[/snapback]

 

Du läser nog lite bakvänt. Det de säger är att du har dina rättigheter enligt konsumentlagstiftningen och DESSUTOM en garanti. (Sedan hur garantin är formulerad vet jag inte.)

 

Edit: Tilläggas bör kanske att den svenska konsumentlagen är tvingande och inte kan förhandlas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du läser nog lite bakvänt. Det de säger är att du har dina rättigheter enligt konsumentlagstiftningen och DESSUTOM en garanti. (Sedan hur garantin är formulerad vet jag inte.)

 

Edit: Tilläggas bör kanske att den svenska konsumentlagen är tvingande och inte kan förhandlas bort.

493628[/snapback]

 

hah, ja såklart, läste bakvänt, det ser jag nu! :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...