Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

del tre i GT:s artiklar om Spårvägen


A_bite_of_the_apple

Rekommendera Poster

A_bite_of_the_apple

GT

 

kanske inte världens mest seriösa tidning, ändock har de på senaste grävt fram fakta som inte går att blunda för

 

Detta företaget jobbar jag åt, känns pinsamt faktiskt :blushing:

 

Tycker det är bra att det kommer fram, tänk om buss 99 börjat brinna inne i gnistängstunneln? då hade det kunnat gå riktigt illa :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen nytt precis, det var lika illa på min tid på Spårvägen, jag satt som planeringsingenjör och var "delaktig" i underhållet, och pengar och folk var det som saknades, som "tur" var kom jag från en karosserfirma, och jag kunde börja skicka jobb till dem också. Det är ett oerhört slitage på vagnparken, nu minns jag inte exakt, men jag tror vi hade närmare 300 bussar som skulle synas dagligen i de tre garagen, Kville, Majorna och Gårda, där jag var stationerad.

 

Vi hade en ledbusstyp (B31)som var så ruskigt nedsliten att jag befarade att vi skulle tappa bakvagnen uppe på Älvborgsbron, "Kleva" eller annan brant backe. De var så sönderrostade (gravrost) att det i stort sett bara var bälgen som höll ihop bussen kändes det som.

Vi hann helt enkelt inte med att reparera, valet var att ställa av bussarna..vilket också gjordes med de värsta. Sedan när alla bussarna var genomgånga (30 st) för hundratusentals kronor styck såldes de för 10.000 ner till Afrika och det köptes nya. Vi köpte bara Scania och Volvo.

 

Det dagliga underhållet, tvätt, städning, tankning oljebyten osv görs ju av garagen, men vi hade ju bara en verkstad, den på Gårda, och det var tryck på den kan jag påstå.

Växellådor, motorrenoveringar, karosserijobb, eljobb, allt skulle fungera..

Försökte länge få till stånd att garagen Majorna och Kville borde ha mer verkstadsjobb, men icke, istället skars det ner allt mer. Omorganiserades ideligen, och när de slog ihop buss och spårvagn till en enhet fick jag och några hundra till gå...lika bra det, dårhus blev det av det....

 

Skönt att få skriva av sig lite ilska... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

mjo jag förstår dig, Spårvägen har inte riktigt fattat det där med varken personal eller kundservice

 

tröttnat på mitt jobb, jag jobbar på Trafikantservice. Har sökt annat, men kommer ha kvar mitt nuvarande jobb, men drastiskt skära ned på timmarna om jag får nåt annat. Har inte jobbat tillsammans med nån sedan December, alltid ensam, blir knäpp

 

ilska is the rätta ordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...