Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Kryssrutor för formulär i professional

Teea

Recommended Posts

Ska skapa ett formulär i Acrobat professional och behöver ha kryssrutor där sybolen i rutan ändras när man klickar, för att vid sista klicket försvinna helt.

Exempel:

Klick 1: ett plustecken, klick 2 i samma ruta: ett minustecken, klick 3 i samma ruta: ett #-tecken, klick 4 i samma ruta: blank ruta.

Går detta att göra och i så fall, hur gör man?

Vill ju även kunna välja själv vilka symoler som ska visas vid klickningarna, är detta möjligt och i så fall, hur gör man? Har bara hittat ett gäng fasta alternativ hittills.

Evigt tacksam för svar!!

Känns väl som lite för avanserat för att skapa i ett PDF-dokument?

Har aldrig sätt något liknande iaf, är dock inte så insatt.

skulle nog kunna funka men då krävs det ett javascript.

Man kan göra mycker med javascript i Arcobaten.

Adobe har sidor på sight om javascript och formulär

En liten försynt fråga bara; Varför?

skulle nog kunna funka men då krävs det ett javascript.

Man kan göra mycker med javascript i Arcobaten.

Adobe har sidor på sight om javascript och formulär

En liten försynt fråga bara; Varför?

496039[/snapback]

Tack för svaret!

Jo, jag gör ett formulär som ska användas när vi programmerar våra styrenheter och där måste man kunna välja logiktecken mellan plus, minus, and och nend... detta ska användas både internt och till kunder, därför tror jag att själva klickgrejen är enklast och mest användarvänligt. Sen tror jag att det är något man kan ha stor användning för även till andra saker.

Själva systemet är som om du tänker dig en tipspromenadblankett men med endast en lodrät rad per alternativ, därför måste man kunna ändra mellan tecknen (i detta exemplet 1/X/2) på ett enkelt sätt.

Var hittar man ett sådant javascript då? Eller måste man fixa det själv i så fall?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...