Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Piratkopiering knäckte Lovikavanten


Pocahontas

Rekommendera Poster

Den kända svenska Lovikavanten går nu i konkurs för att kineserna kopierar den...

 

Bedrövligt, tullpolisen priorterar inte piratkopior lika högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kända svenska Lovikavanten går nu i konkurs för att kineserna kopierar den...

 

Bedrövligt, tullpolisen priorterar inte piratkopior lika högt.

492578[/snapback]

 

Svenska Tullen lade ner sin piratkopie-/varumärkesförfalsknings-enhet för ett par år sedan, just när de började bli riktigt kunniga... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte tror jag att piratkopieringen har påverkat. En piratkopia använder man ju bara för att få känna på modellen, typ, sen köper man ju originalet, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte tror jag att piratkopieringen har påverkat. En piratkopia använder man ju bara för att få känna på modellen, typ, sen köper man ju originalet, typ.

492605[/snapback]

 

Verkar väl inte så smart att använda en piratkopia för att göra sig en uppfattning om den äkta varan, det är ofta stor kvalitetsskillnad. Dessutom är det nog så att de flesta inte alls köper originalet när det finns en billig pirat till hands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar väl inte så smart att använda en piratkopia för att göra sig en uppfattning om den äkta varan, det är ofta stor kvalitetsskillnad. Dessutom är det nog så att de flesta inte alls köper originalet när det finns en billig pirat till hands.

492609[/snapback]

 

:skondans: Jag resonerade bara som piratförespråkarna på internet gör. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger mig fan på att alla MacBook och MacBook Pro som hamnat här i landet är piratkopior från Nordkorea :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säga vad man vill om Macars utmärkthet och kvalitet,

men ska jag ut i kallt väder så tar jag hellre på mig en äkta Lovikavante eller två. :byrakrat:

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte tror jag att piratkopieringen har påverkat. En piratkopia använder man ju bara för att få känna på modellen, typ, sen köper man ju originalet, typ.

492605[/snapback]

...jag skulle ändå inte köpt en riktig lovikavante.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr tillstå att jag aldrig köpt en äkta lovikka vante.

Stickat vantar har jag däremot gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr tillstå att jag aldrig köpt en äkta lovikka vante.

Stickat vantar har jag däremot gjort.

492731[/snapback]

 

Du kanske piratkopierat stickbeskrivningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr tillstå att jag aldrig köpt en äkta lovikka vante.

Stickat vantar har jag däremot gjort.

492731[/snapback]

 

Hm, tillverkande av piratprodukter...? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att kineserna kunde gora den lika bra till ett battre pris. Nagon fordel maste det i alla fall vara eftersom kunderna valjer att kopa den kinesiska varianten framfor den Svenska.

 

Marknadsekonomi!

 

Hur kan det vara pirat forersten. Skulle Svenska lovika vantar ha patent pa den designen eller? Den har ju funnits i evigheter. Eller ar det sjalva varumarket du pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att kineserna kunde gora den lika bra till ett battre pris. Nagon fordel maste det i alla fall vara eftersom kunderna valjer att kopa den kinesiska varianten framfor den Svenska.

 

Marknadsekonomi!

 

Hur kan det vara pirat forersten. Skulle Svenska lovika vantar ha patent pa den designen eller? Den har ju funnits i evigheter. Eller ar det sjalva varumarket du pratar om?

492762[/snapback]

 

Tycker du det känns lika genuint att köpa en "svensk" Dalahäst tillverkad i Kina eller Taiwan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tycker spelar inte sa stor roll.

 

Personligen tycker jag mest det som tillverkas av kinesiska foretag ar skit. Om vi nu pratar lovika vantar sa hade jag personligen kopt orginalet. Men gemene man verkar inte tycka sa eftersom det inte gick sa bra for just det Svenska foretaget.

Daremot tycker jag det mesta som tillverkas i Kina under kontroll av ett Internationell foretag ar av mycket hog kvalite.

 

Ofta far man vad man betalar for. Dock finns det vissa vasterlandska foretag som inte kan halla jamna steg med Kinesiska foretag. (lovika vantarna)

 

Forersten, nar du fragar om det kanns lika genuint med en dalahast tillverkad i Kina. Hur tror du det kan ga sa bra for vasterlandska foretag som saljer dyra produkter i Kina.... For att de ar just genuina. Kineser alskar bra kvalite och speciellt image fran markesvaror. Till skillnad fran manga svenskar som bara ser till priset och ska kopa billiga skitprodukter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man bryr sig! Hur många här använder Lovikavantar...Jag tror inte jag har sett dom i en affär på 15 år. Ingen större förlust tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett par sådana på 70-talet

och dom var mycket sköna. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de inte ullvantar? Jag kan inte ha ull nära huden. Måste ha bomull eller syntetfibrer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de inte ullvantar? Jag kan inte ha ull nära huden. Måste ha bomull eller syntetfibrer.

492776[/snapback]

 

Mespropp.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om du skulle stå ut med att du nästan kliar ihjäl dig konstant, så...

 

De flesta har inte min typ av hud, så de begriper inte hur det känns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr tillstå att jag aldrig köpt en äkta lovikka vante.

Stickat vantar har jag däremot gjort.

492731[/snapback]

Jag stickade lovikavantar när jag gick i högstadiet. Det blev olika storlek på höger resp vänster vante :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander
Hur kan det vara pirat forersten. Skulle Svenska lovika vantar ha patent pa den designen eller? Den har ju funnits i evigheter. Eller ar det sjalva varumarket du pratar om?

492762[/snapback]

 

 

Jo, fast kineserna kallar sina vantar för lovikavantar. Det får man inte eftersom det namnet är varumärkesskyddat. Mönsterskydd tror jag dock inte det har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha,

Det skulle inte forvana mig om du hittar ett par lovikavantar pa en marknad i Kina.

Hittar du dock ett par i Sverige sa blir jag sjukt imponerad av det foretag i Kina som producerat dem och salt dem till Sverige. Snacka om foretagsanda!

Dessutom vore det val ganska latt for foretaget som har varumarkes skyddat sitt varumarke att satta stopp for forsaljningen i Sverige.

Jag tror definitivt inte att forsaljningen av 'pirat' vantar pa en kinesisk marknad gor sa stor forandring for det svenska foretagets forsaljning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara någon stavningspolis, men visst stavas det "Lovikkavante"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara någon stavningspolis, men visst stavas det "Lovikkavante"...

492911[/snapback]

 

Det är möjligt...

 

post-113-1171450380.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...