zaphood1000 Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Jag jobbar med inläsningar och då jag exporterar ljudfilen vill jag allt som oftast lyssna innan den skickas. Då öppnas alltid filen i itunes ( och läggs till i biblioteket... ) Jag vill istället öppna wave och aiff filer i quicktime... Har kryssat i rutan öppna alltid med detta program, men det verkar inte hålla.. Någon som vet vad som ska göras? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morriz_d Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 det ska hålla... prova starta om finder, eller datorn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnalder Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Annars kan man ju alltid högerklicka (ctrl) och välja "öppna med" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justitia Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Jag jobbar med inläsningar och då jag exporterar ljudfilen vill jag allt som oftast lyssna innan den skickas. Då öppnas alltid filen i itunes ( och läggs till i biblioteket... ) Jag vill istället öppna wave och aiff filer i quicktime... Har kryssat i rutan öppna alltid med detta program, men det verkar inte hålla.. Någon som vet vad som ska göras? 492421[/snapback] Kasta plistfilen kanske? Tyvärr vet jag inte vilken dock... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaphood1000 Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 Annars kan man ju alltid högerklicka (ctrl) och välja "öppna med" 492502[/snapback] Jisses... inser att jag fortfarande har saker att lära i min nygamla macvärld. Tackar o bockar ( hade ingen aning ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pff Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 Eller dra filen till QuickTime-ikonen i Docken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.