Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ont i örat av ipod hörlur


jpe

Rekommendera Poster

Ja, jag får ont i öronen av ipod hörlurarna( dom nya) Sitter inte skönt, utan trycker smärtsamt..

 

Någon som kan rekomendera några skönare varianter?

 

Har kollat lite på sådanna som stänger ute allt annat ljud, de ser vaderade ut med gummi, men de är så dyra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<500:- creative ep-630

 

~500:- sennheiser cx300

 

>500:- jays d-jays

 

alla tre är så kallade inear och stänger ute barnskrik och annat oljud.

 

/calle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ont av mina gamla lurar jag med.. :(

Men jag kan rekommendera Koss Porta Pro, de är dels väldigt coola och prisvärda, samtidigt som de har Comfortzone lr liknande så de inte spänner för hårt.. Kostar typ 300 spänn i de billigare affärerna!

Dock är de inte In-Ear lurar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

javet, koss lurarna är skitcoola, men jag måste ha snäckor, annars åker dom av tror jag.

 

Sennheiser snäckorna från applestore verkar sjyssta, e de mycket bättre ljud i ett pas sådanna än de man får till tror ni?

Synd att delen på sladden som går in i ipoden inte är lika snygg som apples minimala variant.

Får sådanna walkman-80 tals vibbar på L-formen, dessutom så vill man ju att shuffelen ska va så liten som möjligt, inte med nån stor del som sticker ut och stör..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har aldrig läst någon som rekommenderar Sonys MDR-EX71.

Finns som svarta eller VITA!!!

Har dom själv och är grymt nöjd. Tre olika storlekar på silikonproppen för att passa i örat och stänga ut allt ljud. Bra bas (har haft Koss Spark Plug, som alla berömmer) men jag tycker Sony är bättre och framför allt skönare. Inget "knådande" för att få in elendet i örat.

319:- på Webhallen www.webhallen.com

Rena rama fyndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

javet, koss lurarna är skitcoola, men jag måste ha snäckor, annars åker dom av tror jag.

 

Sennheiser snäckorna från applestore verkar sjyssta, e de mycket bättre ljud i ett pas sådanna än de man får till tror ni?

Synd att delen på sladden som går in i ipoden inte är lika snygg som apples minimala variant.

Får sådanna walkman-80 tals vibbar på L-formen, dessutom så vill man ju att shuffelen ska va så liten som möjligt, inte med nån stor del som sticker ut och stör..

 

 

Jag har ett par cx-300, och ljudet är många gånger bättre än standardlurarna. Jättesköna är dom också, har lyckats sova med dom en hel natt utan att ha ont i öronen...

 

L-formen är inte snygg som du säger. Men anledningen till den är att minska påfrestningarna på spelarens utgång då de ger mycket mindre hävarm.

 

edit: stavfel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Creative EP-630 (tror jag att de heter) i förra veckan. Kostade trehundra på Teknikmagasinet, vilket var mer än vad jag hade tänkt egentligen, men de finns för 240kr på Webhallen, och lurarna är fantastiskt bra. Ungefär som Koss The Plug, men utan knådandet, som ovanstående talare påpekat. Bara att stoppa in, det medföljer 3 olika storlekar på silikonproppen också. Rekommenderar starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

koss spark plug

 

Jaa!!! Koss är ju jätte bra(hoppas ironin märktes)

jag har haft både Koss the plug och den andra in ear från koss

Först köpte jag den andra höll väl i 1 månad sen pajjade ena hörluren

Sen köpte jag the plug som höll i hela 2 dagar! Det är bra kvalitet det

Efter det har jag kört med orginal hörlurarna som har funkat fin fint i över ett år nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sten_anders

Ultimate Ears! Fantastiskt ljud, bekväma och stänger ute ljud effektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kossart iPro verkar vara ganska juste, till ett vettigt pris. Vad jag hört är det tidigare medarbetare på Koss som även utvecklat iPro. Hursomhelst verkar de vara omtyckta. Test hörlurar,

 

Skall det absolut vara in-ear så är nog Jays D Jays och Sennheiserlurarna som callekula föreslår bra tips.

 

Koss Pluggarna har jag också provat men oavsett vilken gummikudde jag valde ramlade de ur mina öron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...