Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trådlöst med Tre?


Piraya2

Rekommendera Poster

Då sitter man här med turbo-3G. Fem minuter in på första surfningen och jag är hittills mycket nöjd. Återkommer med utförligare rapport.

497592[/snapback]

 

Trevligt initiativ =) Har faktiskt inte fått så mycket feedback på Turbo3G än

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det så att om man köper turbo3g så kör den vanliga 3g där inte turbo finns?

utan extra kostnader...

 

funderar på att köpa, bor i sthlm, men kommer nog mest att använda den på landet ändå och det ligger östergötland/småland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det så att om man köper turbo3g så kör den vanliga 3g där inte turbo finns?

utan extra kostnader...

 

funderar på att köpa, bor i sthlm, men kommer nog mest att använda den på landet ändå och det ligger östergötland/småland

498385[/snapback]

 

Ajjemen, det stämmer fin fint. Så fort du kommer till ett område där det inte finns Turbo3G så kopplar den automatiskt om till vanlig 3G och tvärtom.

Och nej det kostar inget extra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter ju faktiskt riktigt mysigt...för som jag uppfattade det så skulle det trotsallt byggas ut rejält me turbo och nå ca 70% av befolkningen i slutet av året

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter ju faktiskt riktigt mysigt...för som jag uppfattade det så skulle det trotsallt byggas ut rejält me turbo och nå ca 70% av befolkningen i slutet av året

498399[/snapback]

 

Stämmer mycket bra =) Vår tanke är väl att nå ut till majoriteten av Sveriges befolkning under slutet av 2007 och början av 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer mycket bra =) Vår tanke är väl att nå ut till majoriteten av Sveriges befolkning under slutet av 2007 och början av 2008.

498411[/snapback]

 

"Vår"? Jobbar du för 3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Stämmer mycket bra =) Vår tanke är väl att nå ut till majoriteten av Sveriges befolkning under slutet av 2007 och början av 2008.

498411[/snapback]

Jag tolkar det som att du jobbar på Tre? Då har jag två frågor: :)

 

1) Vad är det för hastighet uppströms?

2) Jag kommer inte in på vissa sajter, exempelvis Expressen och GP.se. Den står och tuggar bara. Vad kan de bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar det som att du jobbar på Tre? Då har jag två frågor: :)

 

1) Vad är det för hastighet uppströms?

2) Jag kommer inte in på vissa sajter, exempelvis Expressen och GP.se. Den står och tuggar bara. Vad kan de bero på?

498417[/snapback]

 

Det stämmer bra att jag jobbar på 3 =)

 

Jag skall kika runt lite och se om jag kan få fram svar på båda dina frågor.

 

Angående surfandet, vilka förhållanden råder då du surfar? Vilken Web browser använder du etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det egentligen med hastigheten uppströms?

497155[/snapback]

Enligt Tre's hemsida där det fanns chat support svarade de mig 0,4mbit uppströms..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den chatfunktionen är väldigt smart tanke, men otroligt seg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar det som att du jobbar på Tre? Då har jag två frågor: :)

 

1) Vad är det för hastighet uppströms?

2) Jag kommer inte in på vissa sajter, exempelvis Expressen och GP.se. Den står och tuggar bara. Vad kan de bero på?

 

 

1. Det är 0.384kb uppströms

2. Jag har skickat en förfrågan till Teknik Supporten och väntar på svar snarast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt Turbo 3G från Tre i snart en månad och är ganska nöjd. Har dock en del problem att streama video eller musik. Först 5-7 minuterna funkar bra, men sedan tappar man all hastighet. Samma sak gäller vi nedladdning av filer.

 

Jag har även upptäckt att jag inte kan ansluta till min FTP server när jag använder mitt tre modem. Har testat med både Cyberduck och Transmit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt Turbo 3G från Tre i snart en månad och är ganska nöjd. Har dock en del problem att streama video eller musik. Först 5-7 minuterna funkar bra, men sedan tappar man all hastighet. Samma sak gäller vi nedladdning av filer.

 

Jag har även upptäckt att jag inte kan ansluta till min FTP server när jag använder mitt tre modem. Har testat med både Cyberduck och Transmit.

 

Jag har upplevt samma problem med den gamla vanliga 3G internet funktionen, vet faktiskt inte vad det beror på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med 3's kundtjänst och anledningen till att jag inte kunde använda ftp är att jag inte har en publik IP-adress. Om man är företagskund kan de lägga till detta, men de varnade att de skulle börja ta extra betalt för denna tjänst.

 

Jag är inte så hemma på det här med publika IP-adresser mm. Finns det någon tjänst på nätet där man kommer runt detta krav?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Jag pratade med 3's kundtjänst och anledningen till att jag inte kunde använda ftp är att jag inte har en publik IP-adress. Om man är företagskund kan de lägga till detta, men de varnade att de skulle börja ta extra betalt för denna tjänst.

 

Jag är inte så hemma på det här med publika IP-adresser mm. Finns det någon tjänst på nätet där man kommer runt detta krav?

Konstigt... Jag är själv privatkund och ftp funkar utmärkt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud så tröttsamt! Åkte bort ett par veckor och när jag kom fram upptäckte jag att 3-modemet inte var med. Tog för givet att det låg kvar i lägenheten även om jag var rätt säker på att jag packat ned det.

Kom tillbaka igår och inser att modemet är borta. Enl snubben på Tre:s chat går det inte att se om det varit någon trafik senaste veckorna. Skulle det vara så så vet jag ju att det är stulet eller upphittat.

 

Irriterande att betala 1500 för något och sedan använda det tre dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken lycka! Slängde på chans iväg ett mail till flygbolaget och det visade sig att de hittat ett modem samma dag som jag reste. Hur ofta har man sån tur..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Åkte tåg Sundsvall-Sthlm i dag och den kopplade bara ner en enda gång på hela tiden. Klart godkänt tycker jag. Funkar dessutom bättre än SJ:s internettjänst som kostar en hundring per resa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade lite på tre's sida att de har en router som tar emot 3g-signalen och skickar ut det som vanligt w-lan.

funderar på att skaffa det till sommarstugan där vi inte har möjlighet att ha annat än 56k modem annars...vad tror ni om det?

någon som testat routern??

 

tänker nog iallafall skaffa turbo3g, trots att jag inte ska använda det i sthlm och så men 199 kronor och fri datamängd är ju mumma i vanliga 3g med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

varför köpa ett 3G-modem? ska man inte kunna ansluta sin powerbook direkt mot htc tytn via wifi/wlan (istället för betydligt långsammare bluetooth), både mobil och dator har ju den tekniken inbyggd? Någon som prövat/vet hur man gör? (har tänkt köpa en tytn om det funkar!)

Hilsen,

Erland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hur funkar själva anslutnigen? Går internet från modemet att dela ut via WLAN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag svarade i en annan tråd men jag kan väl kopiera in dte här också:

 

Systeminställningar/fildelning/internet fungerade för mig. Annan bärbar kopplade upp sig mot min airport utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...