Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac reklam


iMarc

Rekommendera Poster

Tycker det är märkligt att inte Apple satsar på en reklamkampanj i de reklamfinansierade TV-kanalerna som tex, 3,4,5.

Svenskar tittar mycket på TV och jag tror reklamen i TV är den som påverkar oss mest. Så för mig är det obegripligt att inte Apple gör reklam för sina produkter i TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple säljer med mun mot mun metoden.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kostar väl mer än vad det ger. Apple har försökt tidigare men det har inte gått hem i Sverige.

492139[/snapback]

Jo fast med framgångarna med iPod så verkar det som folk fått upp ögonen för Apple, så jag tror reklam där enkelheten, kraftfullheten och designen hos Mac datorer beskrivs skulle kunna ge gott resultat på försäljningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Sverige är nog en för liten marknad för att det i längden ändå skall löna sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige är nog en för liten marknad för att det i längden ändå skall löna sig.

492148[/snapback]

 

Det tror inte jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är märkligt att inte Apple satsar på en reklamkampanj i de reklamfinansierade TV-kanalerna som tex, 3,4,5.

Svenskar tittar mycket på TV och jag tror reklamen i TV är den som påverkar oss mest. Så för mig är det obegripligt att inte Apple gör reklam för sina produkter i TV.

492138[/snapback]

Eftersom dom inte gör det, och är lite mer insatta än vad du är om både Mac, Apple och marknadsföring i stort, så har dom säkert sina skäl. Jag tror nog det finns annat att oroa sig för här i världen.... :);)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle Apple satsa på TV-reklam måste man ha top-of-the-line stuket och det kostar multum. Vilket skulle innebära dyrare Macar i sverige vilket vi inte vill ha............. Apple är ett drivet företag som skulle satsa om det skulle betala sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

för dyrt i motsatts mot vad de tjänar

 

gick reklam för iMac G4 runt 2003 på TV3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Apples ledning har väl aldrig utmärkt sig för något överhuvudtaget?

Så lite verkstad som möjligt, vore det inte för mun mot mun hade Apple i Sverige självdött för länge sen. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har kanske inte TV-reklam här i Sverige, men reklamen i USA är ack så rolig:

 

http://www.apple.com/se/getamac/ads/

 

Men en sak gör mig fundersam, hur har Apple fått rättigheter att använda PC jämförelssen i sina reklamer? Beror det på PC:s kraftiga marknadsdominans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har kanske inte TV-reklam här i Sverige, men reklamen i USA är ack så rolig:

 

http://www.apple.com/se/getamac/ads/

 

Men en sak gör mig fundersam, hur har Apple fått rättigheter att använda PC jämförelssen i sina reklamer? Beror det på PC:s kraftiga marknadsdominans?

492252[/snapback]

 

Vadå jämföra med PC? PC är inget skyddat begrepp, inget företag äger någon rättighet till uttrycket. Det är full legitimt att säga vad som helst om PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå jämföra med PC? PC är inget skyddat begrepp, inget företag äger någon rättighet till uttrycket. Det är full legitimt att säga vad som helst om PC.

492263[/snapback]

 

 

okey, my misstake. Nu är jag med i svängarna. tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey, my misstake. Nu är jag med i svängarna. tack

492273[/snapback]

 

Det fina i kråksången är ju att det motsatta inte är legitimt! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...