Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag och min playstation 2 (eller antiklimax 2)


appe

Rekommendera Poster

Har i går äntligen fått min PS2 som jag pratar om här:

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtop...14entry487514

 

Jag hade beställt "Buzz the big quiz". Det lämpar sig för större sällskap, och jag ville komma igång med nått enkelt spel lite snabbt. Därför åkte jag till Rusta och införskaffade mig ett 100kronors-spel. Nått om några robotar som ska försvara Tokyo mot andra robotar. Häftig action tänkte jag, men ack. Efter 20 minuters seeeeg introduktion visar det sig vara ett riktigt dyngspel. Turbaserat, så ska man styra 4 robotar som kan göra en mijon saker och utrustas på oändligt många sätt. Segt tråkigt och tar tid att lära sig. Knapparna på kontrollen var helt ologiskt kopplade, och läsa manualen? Nä, inte för mig.

 

Hundra spänn i papperskorgen. :dumstrut:

 

 

Vill inte åka på samma nit igen. :fundersam:

 

På ett "Othello" spel såg jag en gång en slogan jag tycker borde gälla ALLA spel:

 

"Seconds to learn, a lifetime to master".

 

Så snälla, ge mig tips på PS2-spel som man kommer in i DIREKT, men som man ändå kan ha kul med ett tag.

 

Gärna action av typen "rymdskepp som åker och skjuter sett uppifrån". :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

GTA serien är alltid rolig. Eller varför inte Metal gear solid serien. Splinter cell... Rymdspel vet jag dock inga på rak arm... kolla på cdon.se efter spel, dom har rätt bra priser och stort utbud.

 

 

Resident evil spelen är ju riktigt kul också komm jag på ... och silent hill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Star Wars battlefront är ganska kul... en spak för styrningen en knapp för o skjuta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla sportspel lar man sig pa en minut och ar oftast ganska roliga lange. (Fifa etc...) Man ska dock garna spela mot ngn annan for att det ska bli riktigt kul.

 

Men som foregaende skribent skev: GTA!!! Sjukt kul. Det var anledningen att jag kopte min ps2 en gang i tiden.

Bade GTA 'Vice city' och GTA 'san andreas' ar riktigt bra...

Annars ar ju Need for speed most wanted bizzart kul! Valdigt enkelt att lara sig och underhallande till tusen.

Dar har du tre spel som du aldrig kommer att angra... Varning. det ar svart att sluta spela innan man klarat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Star Wars battlefront är ganska kul... en spak för styrningen en knapp för o skjuta...

491972[/snapback]

 

Fast det är roligast på dator... tycker själv det är lite lurig styrning på PS2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några av mina PS2-favoriter:

Bust-A-Move (funkar oavsett plattform)

REZ (du styr genom en cybervärld och skall skjuta på allt till mäktigt beat)

Katamari Damacy (rulla en boll över saker till bollen blir stor och fin och du vinner, läskigt utflippat men totalt superskönt).

Gunbird (Styr rymdskepp och skjut på allt)

Psyvariar (Se Gunbird)

Raiden III (Se Gunbird)

Strikers 1945 (Styr flygplan och skjut på allt)

Metal Slug-spelen borde också fungera (styr en gubbe som springer från vänster till höger och skjut på allt)

 

Du kan börja med dem. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips av dlundh ovan.

 

Jag kan även rekommendera Prince of Persia-serien, som du måste spela i rätt ordning:

 

1. Prince of Persia: Sands of Time

2. Prince of Persia: Warrior Within

3. Prince of Persia: The Two Thrones

 

Världsklass!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Music poppin´, lätt det roligaste spelet jag spelat på ps2. Du ska spela låtar med hjälp av en stor kontroll som du tyvärr måste köpa till, men det är lätt värt. Grymt roligt och musiken är galen o japansk (vad annars). :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK ALLA FÖR ALLA SVAR!!!!

 

Ska skriva ut era föslag och ta med till affären, så får vi se vad det blir. Jag återkommer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er igen. Beställde minneskort, extra handkontroll och StarWars Battlefront II från NetMania.se. Lite dålig feedback från dom om hur beställningen går, och den han inte komma till helgen. Någon som beställt därifrån förut?

 

Så jag åkte till den lokala spelbutiken och plockade upp "God of War", på inrådan av killen bakom disken. Så OTROLIGT BRA!!! Fullt ös från första stund, enkla och logiska kontroller, lagom kluriga klurigheter och en mäktig historia i spelet. Rekomenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag åkte till den lokala spelbutiken och plockade upp "God of War", på inrådan av killen bakom disken. Så OTROLIGT BRA!!! Fullt ös från första stund, enkla och logiska kontroller, lagom kluriga klurigheter och en mäktig historia i spelet. Rekomenderas varmt!

497434[/snapback]

Mycket bra val, God of War är ett fantastiskt spel. Missa absolut inte tvåan som kommer 27 april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra val, God of War är ett fantastiskt spel. Missa absolut inte tvåan som kommer 27 april.

497462[/snapback]

 

Quack! En tvåa! Plötsligt sållar jag mig till den tidigare så obegripliga mängd som lägger upp 600 spänn för ett enda spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passa på att lägga undan 600 spänn till trean också …

497475[/snapback]

 

 

Undrar om man inte kommer behöva 6000 spänn för spelkonsolen då med (PS3)?

 

 

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om man inte kommer behöva 6000 spänn för spelkonsolen då med (PS3)?

:cry:

497498[/snapback]

Jo, det är ju att räkna med. Den kanske hunnit sjunka lite i pris tills GoW III släpps dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...