Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svenskt eller engelskt OS?


Daaaaaniel

Rekommendera Poster

Ska skaffa en mac om cirka två veckor. Strår nu inför valet vilket språk jag ska välja när man beställer på apples hemsida.

 

Sitter idag på en engelsk win xp, och trivs ganska bra med engelskan. Hade först på svenska men byttee till engelskan då många program iaf är på engelska.

 

Vad är era erfarneheter? Vilket språk föredrar ni?

 

vilka möjligheter har man att byta i efterhand?

följer de med olika språk, men ett är förinstallerat? Går det att byta utan att göra en ominstallation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska skaffa en mac om cirka två veckor. Strår nu inför valet vilket språk jag ska välja när man beställer på apples hemsida.

 

Sitter idag på en engelsk win xp, och trivs ganska bra med engelskan. Hade först på svenska men byttee till engelskan då många program iaf är på engelska.

 

Vad är era erfarneheter? Vilket språk föredrar ni?

 

vilka möjligheter har man att byta i efterhand?

följer de med olika språk, men ett är förinstallerat? Går det att byta utan att göra en ominstallation?

491863[/snapback]

Ändra språk gör du med ett par klick i inställningar, går alltså lätt att ändra och finns i alla fall de flesta västeuropeiska språk. Vad du bör tänka på när du beställer är pga tangentbordet om du väljer svenskt system (=tangentbord) så kanske du har svårt att hitta tecken när du har engelska, omvänt kan det vara "jobbigt" att inte se å ä ö på tangentbordet.

 

Om man kör många program som inte finns på svenska kan det förstås vara praktiskt att köra på engelska, brukar jag ofta göra, men ibland har jag hellre svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar > Internationellt > Språk. Dra önskat språk högst upp i listan, logga ut, logga in, klart. Språkinställningen är individuell, med andra ord kan släkten från Japan få användarkonton på japanska samtidigt som du kör på svenska. Däremot tror jag inte det går, på något enkelt sätt, att ändra språket på inloggningsfönstret, vid installation får man välj "Använd svenska som huvudspråk", och det verkar "fastna" på inloggnungsfönstret...

 

post-16839-1171331250.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...