Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

vMac


pëhrzzon

Rekommendera Poster

Har laddat ned vMac och en rom-fil + System1 från internet men jag lyckas inte ladda systemet den blinkande disketten med ett frågetecken. Har även försökt att ladda ett System 6.0.5 från en diskett. Hur ska jag göra för att ladda den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill man köra vMac om man har en riktig mac?

Har du några startdisketter som vMac kan använda sig av då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anleddningen till att jag vill köra vMac är att jag vill köra vissa gamla 68k spel som inte funkar smärtfritt på en G3:a.

 

Jag har vanliga disketter för 6.0.5 plus uppgradering till 7. Plus att jag ladddade ned alla gamla system som Apple har laggt ut för nedladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Upptäckte att jag var tvungen att ha .dsk avbilder och inte .img. Nu är problemet det att jag inte vet hur jag ska skapa en .dsk avbild, det gick bara att skapa vanliga .img filer i Skivavbildning. Finns det något gratis program för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades skapa en dsk genom att konvertera med skivavbildning. Jag lyckades till och med att installera ett Svenskt system! Problemet är nu att jag inte lyckas installera 7.0.1 eftersom jag inte lyckas höja minnet. Men jag har gett upp vMac för mac och övergått till vMac för WinDoze. Den är ju så mycket stabilare! Och den kan tom. ta diskett och CD-skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...