Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Semesterresa

conloc

Recommended Posts

Jag och min fru har bestämt oss för att åka med barnen på semester i höst. Vi har aldrig varit iväg hela familjen på detta sätt. Det är charter som gäller.

Nu har vi tittat lite på resor till Tunisien. Är det någon som har någon erfarenhet av att semestra där?

Barnen är 10 och 16 år.

Eller är det någon som har några andra bra ideer?

Resan ska gärna inte kosta mer än 15-20.000:-

A_bite_of_the_apple
Jag rekomenderar att resa till Australien B)

491713[/snapback]

svårt med charterresor dit väl?

sen är det väl väldigt dyrt?

Tunisien är nog bra. Jag funderade på det ett tag när jag åkte för ca 10 år sen, men det blev Sicilien istället, vilket jag inte ångrar ett dugg. Det som fick mig att avstå från Tunisien var att det kändes som att det inte fanns så mycket att se och göra där annat än att sola och bada. Khartago ska man väl definitivt se, och åka ut i öknen, men sen?

Sicilien hade mer att erbjuda - mina höjdpunkter blev en tågresa till Syrakusa (från Giardini Naxos norr om Catania på östkusten. OBS! Res inte med tåg på Sicilien, den 12-mila resa jag gjorde tog fyra timmar enkel resa - res med buss eller hyrbil istället), ett besök på Etnas topp 3000 möh och en guidad bussresa genom halva Sicilien till bl a tempelruinerna i Agrigento på sydkusten.

Fritidsresor erbjuder charter till Sicilien. Bo helst i Taormina och inte Giardini Naxos som jag gjorde. Lite dyrare men fantastiskt vackert.

Annars som sagt, Tunisien är säkert jättebra, särskilt om ni helst bara vill sola och bada.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...