Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Brännskador på vit Macbook


mad_max

Rekommendera Poster

Hej ärade Macbook-ägare!

 

Jag fyllde mitt liv med glädje under sommaren -06 då jag köpte min nya kompis, den vita versionen av Macbook med nya Intel-kretsarna. Jättenöjd var jag, en superdator för bra pris!

 

Nyligen lämnade jag dock in datorn för reparation, eftersom jag fått fula gulbruna märken vid sidorna av pekplattan. Det såg verkligen förfärligt ut. Lyckligtvis charmade jag servicekillarna så att bytet av skal gick på min garanti, och nu är min Macbook som ny igen.

 

Jag oroar mig dock för att samma typ av skada skall uppstå igen, efter att min garanti har löpt ut. Dessutom är det trist att behöva lämna ifrån sig datorn i två-tre veckor för att byta skal, när man samtidigt behöver använda den i skolan och i jobbet.

 

Någon som har upplevt liknande problem med sin Macbook? Någon som vet hur man skyddar sig från fula märken? Det vita skalet verkar vara som gjort för att bli föråldrat på kort tid.

 

Och ja, jag tvättar händerna regelbundet :shifty: Gissar att märkena beror på högalstrad värme från undersidan av skalet.

 

Tacksam för svar! /Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som ägare till den svarta modellen kan jag väl skämtsamt säga att man får det man pröjsar för :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din garanti har väl ändå inte gått ut? du har väl 1 års garanti? missfärgningen beror på att det var fel typ av plast på datorn. ville inte apple ta det kostnadsfritt till en början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkena var troligtvis märken från händerna.

Apple byter detta på garantin.

Det nya skalet på din dator ska motstå detta mycket bättre.

Men det skadar inte att torka av den med mikrofiberduk (kan köpas på t.ex. Claes Ohlsson etc) eller typ fönsterputs.

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som ägare till den svarta modellen kan jag väl skämtsamt säga att man får det man pröjsar för :-)

491653[/snapback]

Jag tror du läste fel, jag fick det på garantin alltså... Vilket var skitbra! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som ägare till den svarta modellen kan jag väl skämtsamt säga att man får det man pröjsar för :-)

491653[/snapback]

Hahah! 2500 extra för ett svart skal... jag vetefan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkena var troligtvis märken från händerna.

Apple byter detta på garantin.

Det nya skalet på din dator ska motstå detta mycket bättre.

Men det skadar inte att torka av den med mikrofiberduk (kan köpas på t.ex. Claes Ohlsson etc) eller typ fönsterputs.

Lycka till! :)

491677[/snapback]

Hur kommer det sig att det nya skalet ska skydda mkt bättre? Var det något fel på de första modellerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah! 2500 extra för ett svart skal... jag vetefan!

491683[/snapback]

 

 

lol, när jag köpte min var det inte bara färgen, utan snabbaste processorn också, 2.0ghz gick inte att få på en vit modell. å jag tror det skilde 1500kr, men jag fick studentrabatt också, 10%, å en ipod nano 4gb gen1 till min bror för bara drygt 800kr

 

eat it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som ägare till den svarta modellen kan jag väl skämtsamt säga att man får det man pröjsar för :-)

491653[/snapback]

 

Inne på InLife i Stockholm ser den svarta MacBooken förjävlig ut jämfört med den vita så vettefan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

ja det var fel på plasten (eller polykarbonathölje tror jag det heter egentligen) så det blev missfärgat

 

 

fixas på garantin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

annars kan man prova med lite tandkräm och lite lite vatten :ThumbsUp:

 

vet dock ej om det funkar men jag har hört att det ska göra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah! 2500 extra för ett svart skal... jag vetefan!

491683[/snapback]

 

Nu är det ju så att det är 500 kr, och och inte 2500, vilket är ganska stor skillnad. Dock så har det kostat mer. När jag köpte så var det uppe på 1000 kr mer.

 

Detta är då kollat på en svart och en vit med samma specs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju så att det är 500 kr, och och inte 2500, vilket är ganska stor skillnad. Dock så har det kostat mer. När jag köpte så var det uppe på 1000 kr mer.

 

Detta är då kollat på en svart och en vit med samma specs

491821[/snapback]

När jag köpte min sommaren -06 kostade en vit med samma spec som en svart, fast med +512mb ram 12 500:- med studentrabatt. Den svarta, som då hade 512 mb mindre i ram men samma prestanda i övrigt, kostade 14 000 :-.

 

1500:- var skillnaden så jag tänkte "screw you, lou" och tog den vita :)

 

Ska kolla upp mikrofiberdukar. Just nu använder jag ett externt tangentbord, haha... Vågar inte sätta handflatorna på den nya, fina plasten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, när jag köpte min var det inte bara färgen, utan snabbaste processorn också, 2.0ghz gick inte att få på en vit modell. å jag tror det skilde 1500kr, men jag fick studentrabatt också, 10%, å en ipod nano 4gb gen1 till min bror för bara drygt 800kr

 

eat it!

491723[/snapback]

Den är snyggare den svarta modellen, det håller jag med om. Men prestandamässigt så fanns det ju två modeller av den vita, en med 2,0ghz (vilken jag köpte). Den hade i princip samma prestanda som den svarta, men man fick uppgradera hårddisken lite, tror det diffade på 20 gb.

 

Och iPod nano fick ju jag också köpa, om jag ville. Det hade väl inte så mkt med färgen på Macbooken att göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att det nya skalet ska skydda mkt bättre? Var det något fel på de första modellerna?

491690[/snapback]

Ja, det är just därför som Apple tog en utseende-grej på garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...