Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försäkring


Bahador

Rekommendera Poster

Va a ir?

 

www.tomelilla.nu/pier

493681[/snapback]

 

Portugal? Hm, quiza....algun día...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till svenskan tack :)

 

Tack för alla svar, kanske inte var tydlig nog.

 

Jag har redan en hemförsäkring. På den har jag en allrisk upp till 10 000.

 

Ska jag täcka datorns kostnad, som är betydligt mer än den kostnaden behöver jag betala 1000 kr per år för att täcka hela summan.

 

Jag har inget intresse av att byta hemförsäkring. Jag undrar mer om det finns någon annan form än hemförsäkring för att försäkra datorn (som redan är köpt).

 

Försäkring ≠ Apple Care

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan en hemförsäkring. På den har jag en allrisk upp till 10 000.

 

Ska jag täcka datorns kostnad, som är betydligt mer än den kostnaden behöver jag betala 1000 kr per år för att täcka hela summan.

494532[/snapback]

 

Det kan du nog bara själv svara på. Vet du om att du är skadebenägen (drulle :ThumbsUp: ) så kanske det är värt pengarna. Eller så sparar du en hundring i månaden och tar av ifall nåt skulle hända.

 

Jag undrar mer om det finns någon annan form än hemförsäkring för att försäkra datorn (som redan är köpt).

494532[/snapback]

 

Möjligt att det finns, men troligen kostar det en del, och hemförsäkringen täcker ju faktiskt det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till svenskan tack :)

Tack för alla svar, kanske inte var tydlig nog.

Jag har redan en hemförsäkring. På den har jag en allrisk upp till 10 000.

Ska jag täcka datorns kostnad, som är betydligt mer än den kostnaden behöver jag betala 1000 kr per år för att täcka hela summan.

Jag har inget intresse av att byta hemförsäkring. Jag undrar mer om det finns någon annan form än hemförsäkring för att försäkra datorn (som redan är köpt).

Försäkring ≠ Apple Care

494532[/snapback]

 

Ber om ursäkt för urspårningen :dumstrut: Tillbaka till ämnet:

 

Sakförsäkringar är ganska dyra och jag tror inte du kan hitta en separat sakförsäkring som du finner prisvärd. Det bästa är oftast att se till att datorn inkluderas i hemförsäkringens skydd avseende drulle/allrisk. Din hemförsäkring var snålt tilltagen på området tycker jag. Tror att de flesta bolag har minst 30.000 kr.

 

Att sakförsäkringar man erbjuds vid inköpet av vissa produkter kan ha till synes bra pris beror nog på att det tecknas så många + att villkoren vid närmare titt sällan brukar vara särskilt förmånliga.

 

Det är synd att du inte har intresse av att byta hemförsäkring, jag tror att det är det bästa alternativet för att få din dator skyddad. (Misstänker att om de har så lågt allrisk-skydd du kanske är underförsäkrad avseende annat också.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt för urspårningen  :dumstrut:  Tillbaka till ämnet:

 

Sakförsäkringar är ganska dyra och jag tror inte du kan hitta en separat sakförsäkring som du finner prisvärd. Det bästa är oftast att se till att datorn inkluderas i hemförsäkringens skydd avseende drulle/allrisk. Din hemförsäkring var snålt tilltagen på området tycker jag. Tror att de flesta bolag har minst 30.000 kr.

 

Att sakförsäkringar man erbjuds vid inköpet av vissa produkter kan ha till synes bra pris beror nog på att det tecknas så många + att villkoren vid närmare titt sällan brukar vara särskilt förmånliga.

 

Det är synd att du inte har intresse av att byta hemförsäkring, jag tror att det är det bästa alternativet för att få din dator skyddad. (Misstänker att om de har så lågt allrisk-skydd du kanske är underförsäkrad avseende annat också.)

495322[/snapback]

 

Ah!

 

Enligt killen på försäkringsbolaget gäller den för 10 000 vid enskilda varor. Men totalt inräknat hela huset så var den flera nollor mer. Två tror jag..

 

Så jag får väl leta genom min plånbok och slå till på den här extra 1000 lappen per år =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När åskan slog ner förra året så täckte hemförsäkringen:

En 4 år gammal Dell,reparation av hembyggd dator,2 st. 3 resp.6 år gamla TV,en 6 år gammal,Video, Modem,router,switcher,Modemkort med 15800:- minus 1200:- Självrisk.

Ok att vissa av ovan var värda mera vid inköpstillfället, men värderingen baserades i huvudsak på aktuella nypriser.

Kan inte klaga.

 

Nu har jag nya grejer i stället.

 

naturen rår man ju inte på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man reser eller bor stor del av året i annat EU-land, så är frågan, reseförsäkring med extra för bärbar dator? Eller skall man ta en försäkring på plats i det aktuella landet? som t.ex. södra Spanien eller Portugal.

Alltså fortfarande mantalsskriven i Sverige med hemförsäkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man reser eller bor stor del av året i annat EU-land, så är frågan, reseförsäkring med extra för bärbar dator?  Eller skall man ta en försäkring på plats i det aktuella landet? som t.ex. södra Spanien eller Portugal.

Alltså fortfarande mantalsskriven i Sverige med hemförsäkring.

495902[/snapback]

 

Vanligen gäller din svenska hemförsäkring endast i 45 dagar, så stannar du utomlands längre måste du skaffa ytterligare skydd. Jag skulle råda att kolla försäkringsutbudet i det landet du spenderar mycket tid och jämföra. Tror att det generellt sett är lättare att få ut ersättning i det landet där eventuell skada har uppkommit, så jag antar att det bästa är att ha försäkring i båda länderna. Observera vikten av sjuk- och olycksfallsförsäkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan man ju kränga Applecare för halva priset på ebay. :ThumbsUp:

496673[/snapback]

 

AppleCare är ingen försäkring. Dessutom ville han köpa, inte sälja. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligen gäller din svenska hemförsäkring endast i 45 dagar, så stannar du utomlands längre måste du skaffa ytterligare skydd. Jag skulle råda att kolla försäkringsutbudet i det landet du spenderar mycket tid och jämföra. Tror att det generellt sett är lättare att få ut ersättning i det landet där eventuell skada har uppkommit, så jag antar att det bästa är att ha försäkring i båda länderna. Observera vikten av sjuk- och olycksfallsförsäkring.

495913[/snapback]

 

 

Jo det var därför jag skrev reseförsäkring för det måsta man ha om man är borta mer 45 dagar.

Så då undrar jag om det finns något bolag som har extraförsäkring just för bärbar dator

eller skall man ta en försäkring i det land man tänker vara.

 

Man får ju hela tiden erbjudanden från kortföretagen Visa,MasterCard, Amex m.fl. men i det finstilta så skriver de bort det mesta.

 

Kanske något bolag satsat på långtidsresenärer?

 

Det finns ju pensionärer som är borta stor del av året. Så någon måste väl ha kommit på någon vettig lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...