Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försäkring


Bahador

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Köpte en macbook för ett tag sen! Har velat sakförsäkra den, som man kan göra på t.ex. siba onoff osv. Men jag köpte min från Apple Store och dom verkar inte erbjuda någon försäkring.

 

Tips någon?

Känner ni till något företag som erbjuder såna typer av försäkringar?

 

Min hemförsäkring är knappast lönsam i det här fallet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applestore har ju Applecare, men det var du inte intresserad av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Köpte en macbook för ett tag sen! Har velat sakförsäkra den, som man kan göra på t.ex. siba onoff osv. Men jag köpte min från Apple Store och dom verkar inte erbjuda någon försäkring.

 

Tips någon?

Känner ni till något företag som erbjuder såna typer av försäkringar?

 

Min hemförsäkring är knappast lönsam i det här fallet..

491568[/snapback]

 

 

APPLE-Care på Apple-store. Helt otroligt bra. Hämtar vid dörren lämnar vid dörren 3-4 dagar.

 

Menar du stöld så ingår det i hemförsäkringen Sak upp till 30.000:- Folksam höjde förra veckan till 40.000:-

 

Se till att fotografera dina prylar, bränn på skiva, skriv upp allt, spara kvitton.

Hyr ett bankfack lägg in hela klabbet där.

 

Allt kan hända grannens hus brann ner till grunden.

Ganska ny PC värderades till 800:- för det fanns varken foto eller kvitto Allt brann upp/ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Köpte en macbook för ett tag sen! Har velat sakförsäkra den, som man kan göra på t.ex. siba onoff osv. Men jag köpte min från Apple Store och dom verkar inte erbjuda någon försäkring.

 

Tips någon?

Känner ni till något företag som erbjuder såna typer av försäkringar?

 

Min hemförsäkring är knappast lönsam i det här fallet..

491568[/snapback]

 

 

Applecare täcker ju tyvärr ingen stöd eller drulle verkar det som..

 

Så som jag har förstått det är det mer en försäkring för att den ska fungera i 3 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applestore har ju Applecare, men det var du inte intresserad av?

491571[/snapback]

 

Nej tyvärr inte AppleCare.

 

Jag menar mer en drulle och stöldförsäkring men min hemförsäkring är inte alls prisvärd i det avseendet.

 

Köper man på stormarknader så kan man få betala en summa t.ex. 1000 kr och sen blir varan försäkrad och man betalar endast en självrisk ifall något har hänt.

 

Trygghansa vill ha 1000 kr per år för att täcka min dator och vid olycka så vill dom även ha självrisk på 1200 (1500)

 

Blir en del om man är student!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

min hemförsäkring har drulle försäkring som täcker mina bärbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min hemförsäkring har drulle försäkring som täcker mina bärbara.

492286[/snapback]

Min hemförsäkring också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häpp! Skilj på äpplen och päron.... :ThumbsUp: AC är ingen försäkring utan en förlängd garanti.

 

En hemförsäkring innehåller drulle (ansvarsförsäkring) som gäller mot andra och andras egendom, INTE sin egen! Om du har ett allrisktillägg så inkluderas även din egendom. I en vanlig hemförsäkring är du försäkrad mot brand, vatten, stöld, åska med olika villkor och självrisker.

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla runt på olika hemförsäkringar, eventuellt med Allrisktillägg för drulle-delen. Du ska definitivt inte behöva en separat försäkring för datorn! :byrakrat:

 

Och elektronikkedjornas försäkringar är oftast inget man behöver... det mesta täcks av garantin eller hemförsäkringen.

 

med en del kreditkort får man bättre försäkring (om man handlar varan med kortet), men har för mig att det inte täcker bärbara datorer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häpp! Skilj på äpplen och päron.... :ThumbsUp:  AC är ingen försäkring utan en förlängd garanti.

 

En hemförsäkring innehåller drulle (ansvarsförsäkring) som gäller mot andra och andras egendom, INTE sin egen! Om du har ett allrisktillägg så inkluderas även din egendom. I en vanlig hemförsäkring är du försäkrad mot brand, vatten, stöld, åska med olika villkor och självrisker.

:ThumbsUp:

492379[/snapback]

Och har både man och fru hemförsäkring genom facket så brukar allrisk inkludera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte 3 års support med annat än AC och vidare får du ett verktygsprogram som är värt 1000:- som du ändå ska ha.....

 

AC täcker dig i tre år för fel som uppstår vid normal användning av datorn. Den täcker inte skador som du eller någon annan orsakar. Den risken måste du täcka via en försäkring. Om en kompis pajjar dina grejjor och har hemförsäkring så träder hans drulleförsäkring in. Men om du gör samma sak med dina grejjor så måste du ha en försäkring som täcker detta eller slanta av skadan med egan pengar.

 

Om du tecknar allriskförsäkring så gäller inte den om maskinen går sönder av sig själv. Efter ett års granti gäller visserligen konsumentverkets skydd i två år till. MEN den stora skillnaden är att under garantin behöver inte du bevisa något. Utan AC och med bara konsumentverkets skydd måste du bevisa att felet var ursprungligt. Prova att stångas med Apple eller någon annan då..... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har både man och fru hemförsäkring genom facket så brukar allrisk inkludera.

492513[/snapback]

 

Om man jämför de kollektiva hemförsäkringarna och de man skaffar själv så brukar de kollektiva vara urholkade för att få ner priset. Man höjer självrisknivåer, minskar ersättningar eller inför tak för ersättningen eller sänker taket. Man nedskriver olika fort så att man blir nästan utan ersättning efter tre år och avdragen självrisk. Detta är jobbigt att jämföra men man upptäcker att det kan vara stor skillnad på två försäkringar som heter lika men som är från olika bolag...... en riktig djungel....... Allrisken kan vara utformad så att du har allrisk på allt eller bara vissa saker. Den kan ha ett tak. Den kan gälla en gång utan självrisk sedan får du vänta i 5 år innan du kan använda den igen osv.... försäkring kostar pengar. En billigare försäkring kan vara urholkad. Se upp! :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har både man och fru hemförsäkring genom facket så brukar allrisk inkludera.

492513[/snapback]

 

Gu' vicken diskriminering! Jag har ingen fru och inte planerar jag att ha nån i framtiden heller! :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigast när det gäller försäkringar är att läsa villkoren. Framför allt om du vill försäkra speciella saker. Normalt får du vad du betalar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gu' vicken diskriminering! Jag har ingen fru och inte planerar jag att ha nån i framtiden heller!  :armskeptisk:

492541[/snapback]

Gäller även sambo :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har både man och fru hemförsäkring genom facket så brukar allrisk inkludera.

492513[/snapback]

 

Gu' vicken diskriminering! Jag har ingen fru och inte planerar jag att ha nån i framtiden heller!  :armskeptisk:

492541[/snapback]

 

Gäller även sambo :ThumbsUp:

492551[/snapback]

 

Hm, jag läste fel. Tyckte du hade skrivit "och har man fru", så jag tänkte va lite skojig. Gick ju sådär... :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag läste fel. Tyckte du hade skrivit "och har man fru", så jag tänkte va lite skojig. Gick ju sådär... :dumstrut:

492581[/snapback]

 

Ja gästrikland vad vi garvade..... :skondans::skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja gästrikland vad vi garvade..... :skondans:  :skondans:

492582[/snapback]

 

Taskmört! :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag läste fel. Tyckte du hade skrivit "och har man fru", så jag tänkte va lite skojig. Gick ju sådär... :dumstrut:

492581[/snapback]

:lol::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Gu' vicken diskriminering! Jag har ingen fru och inte planerar jag att ha nån i framtiden heller!  :armskeptisk:

492541[/snapback]

 

Då får du ingen allrisk, det är bara att välja...

 

Jag har förövrigt tecknat speciell allrisk på min hemförsäkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gu' vicken diskriminering! Jag har ingen fru och inte planerar jag att ha nån i framtiden heller!  :armskeptisk:

492541[/snapback]

 

Då får du ingen allrisk, det är bara att välja...

492809[/snapback]

 

man kan inte få ha en man istället då? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gu' vicken diskriminering! Jag har ingen fru och inte planerar jag att ha nån i framtiden heller!  :armskeptisk:

492541[/snapback]

 

 

¿Un senor? Guapa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

¿Un senor?  Guapa

493664[/snapback]

 

iSi, por favor! och gracias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...