Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa extra RAM till MacBook


ViktorAndersson

Rekommendera Poster

ViktorAndersson

Hej

 

Får la börja och tacka för ett grymt forum! Har surfat runt här ett antal månader (köpte en PowerBook G4 i somras) och måste säga att man lär sig väldigt mkt av att bara läsa andras frågor/svar.

 

Nu har jag dock en egen:

 

Funderar starkt på att uppgradera mig till sommaren, jag är helt såld på Mac men 667Mhz, 512Mb RAM, 30Gb HDD är inte så roligt i längden.... Därför tänkte jag mig en MacBook Vit 2.0 GHz. Men köper man den så får man 2x512 MB RAM. Finns det fler platser för mer RAM eller måste man ta ur de gamla för att få i mer? Hade tänkt 2Gb egentligen men om man måste köpa 2x 1Gb blir det ju dubbelt så dyrt som bara köpa 1Gb, och då är det plötsligt inte alls lika intressant.

 

Så, hur många platser finns det?

 

//viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Får la börja och tacka för ett grymt forum! Har surfat runt här ett antal månader (köpte en PowerBook G4 i somras) och måste säga att man lär sig väldigt mkt av att bara läsa andras frågor/svar.

 

Nu har jag dock en egen:

 

Funderar starkt på att uppgradera mig till sommaren, jag är helt såld på Mac men 667Mhz, 512Mb RAM, 30Gb HDD är inte så roligt i längden.... Därför tänkte jag mig en MacBook Vit 2.0 GHz. Men köper man den så får man 2x512 MB RAM. Finns det fler platser för mer RAM eller måste man ta ur de gamla för att få i mer? Hade tänkt 2Gb egentligen men om man måste köpa 2x 1Gb blir det ju dubbelt så dyrt som bara köpa 1Gb, och då är det plötsligt inte alls lika intressant.

 

Så, hur många platser finns det?

 

//viktor

490756[/snapback]

 

1500:- kostar 2 Gb om du beställer datorn från Apple Store , väl värt pengarna kan jag säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ViktorAndersson

Ok, tack så mkt för snaba och kunniga svar (hade ju varit trevligt om alla svarat tre platser, men misstänkte själv att så inte var fallet) Då är bara frågan om man vill lägga 1740kr till för det....

 

//Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack så mkt för snaba och kunniga svar (hade ju varit trevligt om alla svarat tre platser, men misstänkte själv att så inte var fallet) Då är bara frågan om man vill lägga 1740kr till för det....

 

//Viktor

491489[/snapback]

 

 

det beror ju lite på vad du ska pyssla med på macbooken. men ska du använda den till att arbeta på (inte bara surfa, chatta, se film och lyssna musik) så har du troligtvis glädje utav 2GB minne.

 

Jag har 2GB i min macbook och när jag har firefox, msn, icq, torrenprogram, skype och lite annan smått och gott igång så har jag ca 1GB ledigt ram. Men startar jag photoshop eller något annat kul så försvinner den lediga gigen ganska så fort :P

du förstår säkert vad jag menar.

 

Sen att 1740kr är mycket pengar för 1GB är en annan sak. Köper du minnen själv 2st 1GB PC5300@667MHz så kostar det dig ca 1800kr. MEN då har du ju dina 2st 512MB minnen kvar också och till övers. Dock skulle jag nog inte sålt iväg dom eftersom om du nu skulle få problem så är det nog bra att stoppa i originalminnerna innan man lämnar ifrån sig datorn.

 

Så vad blir då slutsatsen?

 

Ja, det är värt att uppgradera till 2GB för 1740kr :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...