Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Safari och Firefox visar saker olika?

Pantern

Recommended Posts

Safari visar bubblor och droplistor så mycket snyggare än firefox. Varför? Kan detta ordnas på något vis i firefox?

Firefox. Usch så IE det känns.

post-14796-1171208121_thumb.png

Safari. Mums så mac det känns.

post-14796-1171208128_thumb.png

Jag pendlar mellan vilken browser jag gillar bäst då ingen ger mig allt utan den ena är bättre än den andra på vissa saker.. suck. i-landsproblem..

finns ju bl.a. firefoxy för firefox som fixar knapparna lite, men inte så de blir lika snygga

men som jag förstått så läser firefox av bilder hur knappar ser ut, som finns i någon undermapp för firefox...det är nämligen dessa firefoxy byter ut...så det borde ju gå att göra själv om inte annat

eller kaske går att ta safaris?!

vet inte om safari har det uppbyggt på samma sätt men vore ju intressant...om inte annat så borde det ju gå att göra egna!?

Å andra sidan så visar Firefox sina fula knappar medans Safari inte visar ngt alls.

Finns ingen knapp att klicka på.

Detta händer på en del hemsidor.

Å andra sidan så visar Firefox sina fula knappar medans Safari inte visar ngt alls.

Finns ingen knapp att klicka på.

Detta händer på en del hemsidor.

490964[/snapback]

Vilka sidor skulle dessa vara?

Firefox har visserligen fula knappar men fördelen är att dom är påverkbara med css. Det är inte Safaris vilket är lite irriterande som webutvecklare. Går ju att komma runt, men inte lika enkelt.

Jag hamnade på den sidan igår faktiskt. Kan du berätta mer? Kör du den versionen?

491078[/snapback]

Jag kör med BonEcho version 2.0.0.1 och det fungerar alldeles utmärkt. Det blir inte exakt som Safari men bättre än Firefox.

Här kan du se skillnaderna på de olika webbläsaran.

Safari

post-11576-1171273709_thumb.jpg

Firefox

post-11576-1171273723_thumb.jpg

BonEcho

post-11576-1171273737_thumb.jpg

förstår mig inte på hur man fixar bonecho, är jag trög eller bara seg?

Är det inte en helt fristående version av Firefox detta bonecho? Men länken verkar bruten så..

Förresten, kan man installera bonecho helt fristående från firefox eller?

någon som har en direktlänk för nerladdning av bonecho?

fick nu hem en fungerande bonecho här: http://www.beatnikpad.com/archives/2007/01/06/firefox-2001

dock ville jag ha på svenska så dum som jag är försökte jag kopiera över allt till min firefox-mapp och det gick ju smått åt helvete...blev engelska i firefoxen då (vet inte vilken fil som sköter språket)

nu när jag vill gå tillbaka till firefoxy som jag hade innan så är alla länkar till det döda

Bara så att ni vet: BonEcho ÄR Firefox, utvecklingsnamnet för Firefox 2 var/är BonEcho. Dock så får inte 3dje-partsbyggare använda namnet Firefox och Firefox grafik längre, så standardnamnet för egenkompilerade versioner är alltså BonEcho. Finns flera stycken byggare vars versioner av Firefox 2 alla "går" under namnet BonEcho, alltså är det fel att använda det för att peka ut någon enskild version, jag kan kompilera en egen nu, helt exakt som den vanliga Firefox 2, men måste ändå kalla den BonEcho, som min build heter som standard, eller något annat än Firefox.

Så er BonEcho är inte lika som min BonEcho, eller ElFurbes BonEcho, eller BlueFyres BonEcho etc etc.

Ta ett kik här vettja: http://forums.mozillazine.org/viewforum.ph...91d1ccf8b15b2d4

Jag kör med ElFurbes version... snyggast ikon :P Eldräven som kramar ett blått äpple, istället för en blå jordglob :D

Nåja, Firefox 3 skall visst använda sig av OS X egna Widget, cocoa-tjosanhejsankodat. Testa någon utvecklingsversion av det kanske? Dock krångel med många extensions kan jag gissa, samt viktigast för mig: Fungerar inte med UNO-skinnet och jag måste ha ALLT i UNO!

Bara så att ni vet: BonEcho ÄR Firefox, utvecklingsnamnet för Firefox 2 var/är BonEcho. Dock så får inte 3dje-partsbyggare använda namnet Firefox och Firefox grafik längre, så standardnamnet för egenkompilerade versioner är alltså BonEcho. Finns flera stycken byggare vars versioner av Firefox 2 alla "går" under namnet BonEcho, alltså är det fel att använda det för att peka ut någon enskild version, jag kan kompilera en egen nu, helt exakt som den vanliga Firefox 2, men måste ändå kalla den BonEcho, som min build heter som standard, eller något annat än Firefox.

Så er BonEcho är inte lika som min BonEcho, eller ElFurbes BonEcho, eller BlueFyres BonEcho etc etc.

Ta ett kik här vettja: http://forums.mozillazine.org/viewforum.ph...91d1ccf8b15b2d4

Jag kör med ElFurbes version... snyggast ikon :P Eldräven som kramar ett blått äpple, istället för en blå jordglob :D

Nåja, Firefox 3 skall visst använda sig av OS X egna Widget, cocoa-tjosanhejsankodat. Testa någon utvecklingsversion av det kanske? Dock krångel med många extensions kan jag gissa, samt viktigast för mig: Fungerar inte med UNO-skinnet och jag måste ha ALLT i UNO!

493833[/snapback]

Två frågor:

1. Kan denna installeras separat eller skrivs den jag har över?

2. Länk till denna ElFurbes version?

Två frågor:

1. Kan denna installeras separat eller skrivs den jag har över?

2. Länk till denna ElFurbes version?

493892[/snapback]

Döp om .app-filen till vad du än vill ha. Dock eftersom båda är Firefox så kommer de båda att använda samma profil. Kan du också iofs. komma runt om du vill gissar jag, men med mycket krångel. Båda är Firefox2 så bör inte uppstå några kompabilitetsproblem.

Länken fanns i mitt inlägg, du får kika tills du hittar ElFurbes tråd, kika .RSS-feeden nyare build länkad där än i tråden.

Döp om .app-filen till vad du än vill ha. Dock eftersom båda är Firefox så kommer de båda att använda samma profil. Kan du också iofs. komma runt om du vill gissar jag, men med mycket krångel. Båda är Firefox2 så bör inte uppstå några kompabilitetsproblem.

Länken fanns i mitt inlägg, du får kika tills du hittar ElFurbes tråd, kika .RSS-feeden nyare build länkad där än i tråden.

493992[/snapback]

Direktlänk tack. :) Det är ju ett kaos av saker i den där länken tyvärr..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...