Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Fe-170


Spynx

Rekommendera Poster

Min Olympus Fe-170 stänger av sig själv när man satt på den, får inte fram något utan skärmen blir grå och sedan stänger den av sig..

 

Vet någon vad det kan vara för problem? :cry: Eller måste jag skicka tillbaks den till återförsäljaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kanske låst sig då. Ta ut alla batterier plus det lilla som ser till att inställningar sparas och låt den ligga 1-10 minuter så borde den nollställas, funkar kanske på de flesta digitala kameror gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har inte sett något sådant iallafall.

 

Det blir att lämna tillbaka den från dess ursprunliga butik då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökt lite och hittar ingen info om det lilla klockbatteriet som jag trodde skulle finnas, kanske inte finns ngt sånt då (brukar va gömt inne i batterifacket bakom en lucka). Däremot läste jag att det tar ett dygn för kameran att nollställas när man tar ut batterierna, har du haft ur dom så länge? Tydligen använder man sig av flashbara minnen nu för tiden för att spara inställningar…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockbatterier finns i princip inte på någon digitalkamera, med undantag för ett par gamla modeller.

 

Kör du med laddningsbara batterier eller vanliga alkaliska? Är dina laddningsbara gamla? Prova då att byta. Är de nya? Byt ändå. Kör du med alkaliska? Prova att byta till ett annat fabrikat, eller med ett par laddningsbara.

 

Några av de absolut vanligaste "felen" med digitalkameror har något med batterierna att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina två digitala hade det alla fall, och nuvarande 350D t ex som säljs nu… men det kanske har varit på väg bort senaste åren…

 

Kortet kan det bli fel på oxå… men det var ju testat.

Uppdatera firmwaret om inte garantin ryker kan testas oxå… pröva först att plocka ur batterierna en dag bara…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det finns fortfarande på en del systemkameror, men det kommer nog att försvinna så småningom, åtminstone på de enklare modellerna. Däremot känner jag inte till en enda kompaktkamera som har använt det på flera år.

 

Jag kom dock att tänka på något annat. Olympus har faktiskt haft problem med några av sina billigare kameror, där kamerorna helt enkelt har börjat sluka ström, och laddar ur batterierna väldigt snabbt, men man tycker att det borde vara åtgärdat vid detta laget. Tror fortfarande att det är batterierna som bråkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...