Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alldeles för lindrigt straff


Pocahontas

Rekommendera Poster

Både dom och jag skall vara glada atti inte jag fick tag i dom först. :ph34r::devil::sjuk::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sverige hade det nog blivit 2 år skulle jag tro. Jag tycker personligen att 10 år i fängelse knappast är någon bra lösning för de här två killarna, det känns mer som om de skulle behöva vård för riktigt friska kan de inta vara. Förmodligen är de både knarkare och vid det här laget psyksjuka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lust att grilla de där snubbarna i parken... sedan sälja deras kött som hamburgare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får hoppas att de hamnar på ett ställe där de andra intagna har mer känsla för djur....

Det är möjligt att de fått fängelse i Sverige också. men oftast så släpps de efter förhör, och sen blir det inget mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, för djurplågeriet hade de nog inte fått fängelse. Men för de andra sakerna hade de förmodligen åkt in en sväng (olaga hot, inbrott, skadegörelse).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det hemskt, men tio år är mycket för grabbar med empatisk obalans.

Troligtvis skulle vi om vi finge sätta upp straffgränser här, väl knappast något brott rendera mindre än fem år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sverige hade det nog blivit 2 år skulle jag tro. Jag tycker personligen att 10 år i fängelse knappast är någon bra lösning för de här två killarna, det känns mer som om de skulle behöva vård för riktigt friska kan de inta vara. Förmodligen är de både knarkare och vid det här laget psyksjuka.

490028[/snapback]

 

Måhända.

Enda faran är att brottslingar gömmer sig bakom påstådd metalsjukdom eller mentalkolaps.

Fast på ett sätt är det ganska svårt att fejka detta, tycker jag.

Som sagt tidigare jobbade jag inom prykiatrin av och till i 7 år och

jag tycker att det ett team kan med största säkerhet bedömma om en person lider av

någon form av mentalbelastning, störning eller psykos.

 

I vilket fall som helst är dådet ynglingarna utförde fruktansvärt grymt. :chockadskeptisk:

 

Jag önskar att vi hade kommit dit att man kunde inplantera ett chip i hjärnan som kunde

spela upp ett datorskapat senario där de befann sig i valpens situation och sedan köra det

ett par gånger om dagen i ett par veckor, som straff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det hemskt, men tio år är mycket för grabbar med empatisk obalans.

Troligtvis skulle vi om vi finge sätta upp straffgränser här, skulle väl knappast något brott rendera mindre än fem år?

490040[/snapback]

 

Iallafall utan TV, dator och annat som gör vistelsen till mer av en semester. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att vi hade kommit dit att man kunde inplantera ett chip i hjärnan som kunde

spela upp ett datorskapat senario där de befann sig i valpens situation och sedan köra det

ett par gånger om dagen i ett par veckor, som straff.

490041[/snapback]

 

Jag tror snarare att vi i en inte avlägsen framtid kommer att destruera destruktiva individer.

Fångvård kommer i framtiden att vara en ouppnåelig lyx. Världen är full av fattiga och hungriga som inte vill annat än att kunna försörja sig hederligt, medan vi här håller oss med lyxen att, ur den fattiges perspektiv, försörja destruktiva människor som på intet sätt avser att bidra med något positivt. Hederliga människor dör idag av svält, varför inte låta dessa överleva och destruera de som förstör.

Ovan sagda är inte något som jag önskar, men jag tror att utvecklingen kommer att tvinga oss in i den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror snarare att vi i en inte avlägsen framtid kommer att destruera destruktiva individer.

Fångvård kommer i framtiden att vara en ouppnåelig lyx. Världen är full av fattiga och hungriga som inte vill annat än att kunna försörja sig hederligt, medan vi här håller oss med lyxen att, ur den fattiges perspektiv, försörja destruktiva människor som på intet sätt avser att bidra med något positivt. Hederliga människor dör idag av svält, varför inte låta dessa överleva och destruera de som förstör.

Ovan sagda är inte något som jag önskar, men jag tror att utvecklingen kommer att tvinga oss in i den situationen.

490074[/snapback]

 

Man kunde ju byta länder mellan dessa typer av inivider.

Skapat en modern Australienkolloni för förbrytare och våldsverkare

och låta ärliga individer, som vill jobba, komma i deras ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kunde ju byta länder mellan dessa typer av inivider.

Skapat en modern Australienkolloni för förbrytare och våldsverkare

och låta ärliga individer, som vill jobba, komma i deras ställe.

490144[/snapback]

 

Tanken har föresvävat mig, med globalt tänkande borde alla individer få samma chans.

Det vi lägger ner på en brottlings vård under en vecka i Sverige motsvarar flera årslöner på andra håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Dom förtjänar inte att sitta i ett fängelse... USA har väl stora varma öknar? tejpa ihop armar och ben och dumpa skiten där och låt dom små aseen plågas till döds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kunde väl skicka alla brottslingar till Antarktis och låta dem odla cannabis....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att vi hade kommit dit att man kunde inplantera ett chip i hjärnan som kunde

spela upp ett datorskapat senario där de befann sig i valpens situation och sedan köra det

ett par gånger om dagen i ett par veckor, som straff.

490041[/snapback]

1995 kom filmen Strange Days som är lite i det temat du nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både dom och jag skall vara glada atti inte jag fick tag i dom först. :ph34r:  :devil:  :sjuk:  :totaltgalen:

490019[/snapback]

Håller med. Man skulle gjort sig olycklig om man kommit på dom på bar gärning. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...