Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man fånga en redirect link?


Woggi

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

En liten nyfikenhets fråga bara, om man tex går in på aftonbladet eller text idg.se sin sida som har annonser och trycker på någon av dessa kommer man ju oftas vidare till en landningssida till annonsören.

 

Men innan man man landar tex. på resfeber sajt eller på någon av de andra annonsörernsa sida, så flashar det alltid till en annan webadress

 

Förstår att denna kanska har med att mäta klick eller liknande?

 

Men finns det något sätt att typ frysa denna eller se vilken link som öppnas mellan annonsen och landningssidan?

 

Kanske dum fråga, men jag stör mig på att jag aldrig hinner läsa vad det står på redirect urlen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att högerklicka på länken och välj "Kopiera länkadress" (menyvalet heter något annat i Safari, men finns där också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde väl fungera att trycka på stoppknappen precis mellan om man är snabb.

 

De sidorna som du undrar över är antagligen räknare som räknar hur många gånger det klickats på en viss annons. Det kan vara en sida eller ett företag som inte har något med varken den första webplatsen eller reklamsidan man kommer till att göra (det kan också hända att ännu flera sidor "snabbesöks" för att olika företag räknar, fakturerar, kontrollerar hur många klicks som uppstår)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...