Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mobilt Bredband


BlueSky

Rekommendera Poster

Jag har en Ericsson K800i som jag skulle vilja använda för att ansluta till 3s mobila bredband. Jag ringde till 3s support men de hade inte en aning om hur man gjorde det på en mac. Bara på PC. Är det någon som har lite koll på detta så vore jag väldigt tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e nästan löjligt simpelt :)

 

Ladda hem följande modem scripts: https://forum.macworld.se/index.php?act=Att...e=post&id=10886

 

placera dem i Hårdisk - Bibliotek - Modemscripts

 

Pys sedan iväg till blåtandsinställningarna på datorn, lägg till din nya telefon och välj att den skall få ansluta till internet via 3G. Fyll i telefon nummer: data.tre.se

Välj Sony Ericsson 3G CID1 Scriptet ( förmodligen kommer du inte kunna se det som ett valbart script att ringa upp, ingen panik, välj bara vilket annat script som helst och när du konfigurerat färdigt så går du till nätverksinställningar och väljer det ur listan med scripts, kommer garanterat att finnas där då. )

Sedan så går du till nätverksinställningar för Blåtand - PPP - PPP-Alternativ och så avmarkerar du "Skicka PPP-Ekopaket.

Sedan sparar du dina inställningar och vips vare klart!

 

Sedan ansluter du till internet via blåtand, det kan hända att det inte riktigt kopplar upp vid första försöket men försök bara en gång till så skall du se att det fungerar sedan.

 

Hoppas du får ordning på det! Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...