Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Keynote till PowerPoint


kajsa

Rekommendera Poster

Jag har en Keynotepresentation som jag vill spara i PowerPoint som jag sedan tänker bränna på en CD. Detta för att kunna visa presentationen även i en PC.

Jag har gjort det tidigare men kommer inte ihåg hur jag gjorde. Det går ju inte att bara öppna en Keynotepresentation i PowerPoint.

Någon som kan tala om hur jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dokumentationen står det:

 

To create a PowerPoint version of your slideshow:

Choose File > Export.

Select PowerPoint and click Next.

Type a name for the slideshow, choose the location for the file, and then click Export.

 

Hoppas det hjälper dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla resultatet ordentligt innan du skickar det vidare, ofta försvinner/förändras bilder, typsnitt ändras/saknas och övergångar försvinner... Det är sällan det blir riktigt bra om man "bara" exporterar, tyvärr. Ofta krävs att man sitter ett tag i PowerPoint och jobbar med "kopian"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla resultatet ordentligt innan du skickar det vidare, ofta försvinner/förändras bilder, typsnitt ändras/saknas och övergångar försvinner... Det är sällan det blir riktigt bra om man "bara" exporterar, tyvärr. Ofta krävs att man sitter ett tag i PowerPoint och jobbar med "kopian"...

489053[/snapback]

 

SJälvfallet blir det annorlunda, man behöver ju ha samma typsnitt på båda datorerna för att det ska bli samma. Sen saknar ju PowerPoint stöd för många av Keynotes funktioner och effekter. I Keynote filen läggs ej typsnitten med, utan bara information vad det är för typsnitt.

 

(skulle bli enormt stora och jobbiga filer om den lade med typsnitten...).

 

Mac och PC kommer som standard med olika typsnitt, ett fåtal är samma (Times New Roman, Verdana, Courier, finns på båda systemen).

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Ett hett tips för en helt kompatibel fil som dessutom inte kräver något speciellt program på datorn och där typsnitten även kan inkluderas är att göra en pdf-presentation. Övergångar, fullskärmsläge och allt väsentligt funkar som det skall. Kanonfunktion som förvånansvärt få använder…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla bra svar! Förutom att spara som Powerpoint har jag också testat att spara som pdf, Quicktime och Flash! Allt fungerar ju perfekt! Utom Pirres förslag att ändra filändelsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...