Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trasig iMac igen...


imacg5

Rekommendera Poster

Jag tycker det verkar mer och mer som att:

För vissa personer går macen som smort!

Men för andra så krånglar alla macar de köper...

 

Finns inga därimellan verkar det som, antingen funkar allt prima eller ingenting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wilhelm-tell

Just när det gäller service och garantier har Apple mycket att lära av "PC-företagen"

 

Har en Fujitsu-laptop som bakgrundsbelysningen till skärmen pajade på, efter 2,5 år... Jag ringde supporten, skickade in datorn, fick tillbaka den efter 2v - helt utan kostnad.

 

Hade även en iPod som pajade efter 1,2 år - tvärstopp hos apple, inget tal om att felet skulle täckas av den ettåriga garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst WhySoSerious
Men varför köper man dator efter dator om man är så missnöjd med kvalitet och service då? Jag går ju inte till en bilverkstad flera gånger om kompetensen saknas och servicen är undermålig. Jag tycker man ska ifrågasätta sitt eget omdömme, för att inte säga intelligens, om man gör samma misstag upprepade gånger utan att prova alternativen...

 

Varför bumpa en tråd som är över +1 år gammal för att skriva det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ändå viss förståelse för att man kan reagera även på en gammal tråd speciellt om det man läst är lite anmärkningsvärt.

Som kanske blivande Mac-ägare är jag givetvis också intresserad av vad en köpare kan råka ut för och även oroad! Jag har aldrig hört talas om något liknande vid ett PC köp. Otroligt att Apple fungerar så med sin support. Vågar jag ens mig på att köpa en iMac i framtiden?

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Forumet gått :totaltgalen:, har moderatorerna gått i nyårsvila, vem har grävt upp det här!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem har grävt upp det här!?

Frågvisare verkar det vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar mer och mer som att:

För vissa personer går macen som smort!

Men för andra så krånglar alla macar de köper...

 

Finns inga därimellan verkar det som, antingen funkar allt prima eller ingenting...

 

Många gånger är det skit framför tangentbordet.

 

B.D :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst WhySoSerious
Många gånger är det skit framför tangentbordet.

 

B.D :totaltgalen:

 

Visst är det så, folk som köper mac är oftast mer okunniga ;) "PLUG AND PLAY" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det så, folk som köper mac är oftast mer okunniga ;) "PLUG AND PLAY" :D

Personligen har jag snarare sett det motsatta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra om din historia :(.

 

Har själv suttit i samma sits med Apple Support (som för övrigt är vansinnigt inkompetenta, på alla instanser). Jag hade problem med min MacBook från leverans och bråkade med dem i ca. 1 år innan jag fick den utbytt till en ny. Under detta året hade datorn befunnit sig på service sammanlagt 5 månader.

 

Jag kan ju själv säga att jag är högst skeptisk till att köpa en Mac igen, man spenderar sjuka (och oetiska) belopp på en s.k. garanti och när datorn sedan går sönder är det "så jävla jobbigt" för Apple att ordna detta.

 

Den MacBooken jag fick i utbyte går som en klocka, men då ett iMac köp snart ligger i tiden blir jag orolig att samma sak skall inträffa igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac g5, ta det inte fel eller så, men jag undrar lite hur ni sköter era datorer?

 

Troligen har ni haft extrem otur, men de där med tangenten? Han har inte blivit lite sur eller nått och slagit på tangentbordet?

 

Jag är en av dem som hade ett helvete med första MacBooken så jag lider med dej..

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Jag har haft funderingar på att köpa en iMac 24".

 

Nu blir jag verkligen osäker efter att jag läst denna tråd :(

 

Man vill inte kasta ca 17.000 SEK i sjön. :(

 

Nöjer mig med min Mac mini under TV-n

 

mvh

Wakko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar också på att lägga mina surt förvärvade slantar på en ny iMac 24" och även jag oroar mig för att Apples support ska visa sig vara undermålig. En så dyr dator borde ha mycket höga krav på kvalitetskontroll och om någonting sedan slutar fungera så ska man inte behöva bråka med supporten (Särskilt inte om man har betalt extra för AppleCare.) Man blir ju lite fundersam när man läser skräckhistorier om hur valhänt Apples support ibland behandlar frustrerade kunder. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är man på ett forum? Jo, därför att man har problem. Jag är inne på min sjätte Mac och ska snart köpa min sjunde och burkarna bara går och går så när som på att ett nätaggregat pajjade på min iMac G3 från -98 efter 7 års stenhård användning. Men hur många går med i ett forum bara för att berätta hur bra allt går...?

...

Apple hade stora problem när man lanserade MacBook och iMac Intel, men har rett ut allt vad jag vet. Idag är det inga fler fel på dem än på andra burkar. Apples försäljning ökar dramatiskt och därmed också antal fel, ÄVEN om felprocenten ligger still. I USA har Apple legat bäst till när det gäller procent krånglande datorer i en jämförrelse, så helt ruttet är äppelskruttet inte... :borstatanderna:

...

Ett stalltips är att undvika en helt ny modell av både hårdvara och mjukvara från alla tillverkare. Vänta tills åtminstone revision två kommer ut. Det räddar från mycket strul i onödan.

...

Det finns inget som gör att jag ens tänker tanken på att inte köpa en Apple-dator igen. Med tanke på allt som drabbat och drabbar mina Windowsvänner så är jag riktigt lyckligt lottad.......

...

För övrigt har jag inte hört att en inbyggd webbkamera har gått sönder. Skulle den det så är det ju bara att slänga dit en extern.... det går ju till och med på en PC! :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...