Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med internetuppkoppling

Pälle

Recommended Posts

Kan någon hjälpa mig med detta underliga problem.

Har skaffat ny mini mac dual core 1.66. Jag har jag också skaffat trådlöst bredband från telia. Problemet är att internet uppkopplingen inte vill fungera ordentligt på macen. Det går oerhört trögt mellan varven och är svårt att få ingång internet. Finns en tendens att det fungerar bättre när datorn stått på en stund. Kör en laptop PC på samma nätverk och denna fungerar utan några som helst problem.

Vad kan detta bero på? Har snackat med apple, telia, zyxel och ingen verkar kunna hjälpa mig. Är det fel på Macen?

• 2 weeks later...

Samma på min Mac mini intel core duo combo. Generellt sett sämre mottagning än min MacBook, PowerBook och iBook. Men jag har ganska mycket strul med allt trådlöst här hemma, så jag vågar inte skylla på mac minin.

Jag har exakt samma problem (se tråd ang detta lite längre ner). Hittar du någon lösning så får du gärna höra av dig!

Skall reklamera min till närmsta Apple affär om det här inte löser sig.

Hej och välkommen hit.

Vad använder du för trådlös router?

Hej och välkommen hit.

Vad använder du för trådlös router?

496432[/snapback]

Tack ;)

Airport Express. :)

Svarar som jag brukar göra, "det är ett fasligt strul" med Airport, och Macfixit har haft flera sidor om det, tyvärr har jag inte alla "knepen" i huvudet. Ett minns jag, brukar ju vara att byta kanal.

Knycker lite från en sida och hoppas ingen protesterar...

post-113-1171835842.jpg

post-113-1171835961.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...