Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Macbook Pro på ebay, bra eller dum idé?


pierre_r

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa en Macbook Pro C2D 15" 2.33 på ebay inom EU, är detta något som man kan tjäna pengar på? Någon som har någon erfarenhet av detta?

 

Är väldigt trött på att sitta på blocket/allaannonser hela dagarna.. :glare:

Vill ha macen nu, ska switcha för fasen, trött på Windows. OS X verkar extremt lovande... Längtat i hm.. 8 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du bli blåst så ska du naturligtvis göra det.

Själv skulle jag aldrig göra det.

Köp den på Applestore.

 

Så pass nya datorer kommer sällan ut begagnade.

Varför den dyraste bärbara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha ett bra grafikkort.. Spelar ganska mycket spel.

Är inte särskilt noga med att ha det värsta, men vill ha något

som håller sig hyffsat länge

 

Hm.. Nu när du frågar så vet jag inte riktigt.. Jag tänker väl mest

att jag kan t'änka mig att lägga lite extra för grafikkortet och ramminnet..

 

Det kanske inte är så stort skillnad på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocha är anti-ebay. Själv har jag bara goda erfarenheter av Ebay. Se till att du köper av en säljare med gott om omdömen, och tänk på att du får engelsk tangentbordslayout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har säkert gjort 20 affärer på Ebay: PMG5, PBG4, m.m och som Penna_ha skriver gott om bra omdömen m.m och använd PayPal och leta efter anonnser som är "covered".

 

Att köpa en ny dator är som att köpa ny bil, värdet minskar bara man tar ut den ur affärn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MacBook Pro Intel Core 1 Duo (2.0 GHz), den har lite whine och sånt, men ska lämna in den för att repera eller få en ny. Du skulle kunna få köpa den för 15 K.

 

Obs den har amerikanskt tagentbord, men spelar roll.

 

Säg om du är intresserad, så får jag se om jag vill göra det.

 

Du tjänar extremt mycket på det, du får köpa den i Sverige, vi träffas då IRL, jag har tex sålt en iMac till en snubbe (Intel Core Duo) och båda var nöjda. Dessutom är det mycket billigare än en ny MacBook Pro som kostar SEK 19.595,00. Du sparar 5000 kr, vilket är ganska mycket.

 

Vad tycks?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MacBook Pro Intel Core 1 Duo (2.0 GHz), den har lite whine och sånt, men ska lämna in den för att repera eller få en ny. Du skulle kunna få köpa den för 15 K.

 

Obs den har amerikanskt tagentbord, men spelar roll.

 

Säg om du är intresserad, så får jag se om jag vill göra det.

 

Du tjänar extremt mycket på det, du får köpa den i Sverige, vi träffas då IRL, jag har tex sålt en iMac till en snubbe (Intel Core Duo) och båda var nöjda. Dessutom är det mycket billigare än en ny MacBook Pro som kostar SEK 19.595,00. Du sparar 5000 kr, vilket är ganska mycket.

 

Vad tycks?

488757[/snapback]

 

Njae, har redan snackat med en kille som har en Macbook Pro Core Duo 2.13, 15", 1,ggb ram och den ska han ha 13 000kr för, så nej tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, har redan snackat med en kille som har en Macbook Pro Core Duo 2.13, 15", 1,ggb ram och den ska han ha 13 000kr för, så nej tack. :)

488776[/snapback]

 

Min har 1,5 GB RAM. ;)

 

Nåja. Skulle kunna gå ner till 14 K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min Macbook Pro från staterna via Ebay, inga problem alls, är mkt nöjd, så Ebay kan jag helt klart rekomendera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ebay kan vara himmelriket... eller helvetet. Allt beror på vem man handlar av.

 

Själv har jag bara några få erfarenheter av Ebay, men alla har varit väldigt bra. Varför? Jo, för att jag inte köper av någon som inte har minst ett tiotal lyckade transaktioner bakom sig. Och ju dyrare pryl jag köper, desto fler lyckade transaktioner måste säljaren ha.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en på ebay och komplettera med "apple care".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta dig till Irland med Ryanair och köp beg Mac direkt av personalen på Apple som fått nya arbetsdatorer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen är jag för kär i mina pengar eller så är jag för konservativ.... jag vill se datorn och den jag handlar av på riktigt... :kaffe::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa begagnat kan vara att köpa någon annans bekymmer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen är jag för kär i mina pengar eller så är jag för konservativ.... jag vill se datorn och den jag handlar av på riktigt... :kaffe:  :ThumbsUp:

489269[/snapback]

 

Det är därför han ska köpa min. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det nu varit så mycket kvalitetsstrul med just Mac Book Pro DC, så finns det nog i många fall outsagda skäl till varför man säljer. Jag skulle absolut inte vilja göra affär men en sån om det inte sker mellan fyra ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pocahontas, när drunknade du på livets flod då? du verkar ju surna till vad det än snackas om.... usch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pocahontas, när drunknade du på livets flod då? du verkar ju surna till vad det än snackas om.... usch

489379[/snapback]

 

 

Nej då, jag är alltid på gott humör, fattas annat, men jag har många år av erfarenhet, och jag har gått på en del minor. Är inte lika aningslösa som er yngre.

Gör era misstag, det har jag gjort, lyssnade inte heller till äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...