Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behövs script för att ringa direkt från ett nummer


Kramer

Rekommendera Poster

Jag använder BluePhoneElite till min SonyEricson p910i.

http://www.mirasoftware.com/BPE/

 

Det funkar vansinnigt bra. Det kopplas ihop med MacBooken via blåtand och vill jag ringa nån är det bara att skriva personens namn och så ringer progammet upp vederbörande i telefonen.

 

Ringer det till mig kommer numret upp på skärmen tillsammans med info om den som ringer, kort och nummer osv. (Jag synkar givetvist telefonen med adressboken i datorn via iSync).

 

Nu till problemet. När jag söker en person/nummer på till exempel hitta.se så kommer det fram ett resultat, låt oss säga ett nummer.

031 - 650 000 (Taxi Göteborg)

Vill jag ringa dit så får jag kopiera numret och klippa in det i BluePhoneElite (eller knappa in nummret med tangentbordet på datorn). Det är m y c k e t lättare än att slå nummret med telefonens små knappar.

 

Min fråga är denna, om jag klickar på numret jag får fram på hitta.se så startar datorn Skype och vill ringa med Skype. Jag undrar om det går att ändra där, så att det ringer upp med BluePhoneElite istället.

 

Det vore ju smidigt att, när helst man hittar ett nummer, att bara kunna klicka på det och ringa upp, alternativ, högerklicka och "ring upp med".

 

Är detta genomförbart eller önsketänker jag bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...