Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Eyetv2

Nirc

Recommended Posts

Har precis köpt en Cinergy T Express (DVB-T), som använder sig av Eyetv2 på min Macbook Pro.

Jag kan bara få in TV4, TV6, och Discovery. På de andra 12 kanalerna som den får in så står det encrypted. :superirriterad:

Hur ska jag gå tillväga för att få in fler kanaler eller få de som finns att fungera...? Vill kunna se på tv när jag är på resande fot... :kaffe:

Vet någon var man kan få tag i en kanallista med frekvenser så att man kan eventuellt ställa in svagare kanaler/frekvenser?

(För det är ju riktigt med "waste of money" om man bara kan få in två/tre kanaler!) :chock:

Får du inte in SVT? (De har 3-4 kanaler).

De andra kanalerna är förmodligen betalkanaler som kräver kort och abonnemang.

Nej... Inte när jag gjorde en kanalsökning. Skulle därför vara bra om man fick info om var man kan hitta frekvenserna, så att man kan ställa in de kanalerna manuellt, då de kanske har svagare sändning...?

(Har tagit med mig datorn till jobbet för att göra en kanalsökning på ny plats.)

Finns det något sätt man kan få de enkrypterade kanalerna att fungera??

har man dålig täckning brukar man ha svårt att få både svt och tv4...som sagt de övriga får man bara med abbonnemang och kanalkort

Det finns en panel i EyeTV där du kan läsa av signalstyrka och -kvalitet. Jag har samma EyeTV-enhet som du, och vad jag har märkt är dels att t ex en sladdlös telefon i närheten kan störa signalen ganska rejält, dels att USB-kontakten kan "tappa fattningen". Man måste rycka ut sladden och sätta i den igen för att få igenom full signal.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...