Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Installera OS X utan DVD-läsare?

orangemc

Recommended Posts

Min PowerBook är i behov av rensning, formatering + ny frisk installation. Problemet är bara att PBn's CD/DVD läsare är kass. Kan jag sätta installationsskiva i min stationära G4 och installera därifrån med Firewire? Hur gör jag isåfall..?

Ja det kan du göra, men hur man gör kommer jag inte ihåg just nu men sök på forumet så kommer du säkert att hitta några trådar om just det.

Ja, håll nere T på din PowerBook när du startar så blir den en extern FW disk till din stationära.

• 8 months later...

...och sen då?

Hur ska man installera os X på den *externa* hårddisken??

Jag tänkte installera os x 10.4 på en blåvit G3 utan DVD-drive och har en ibook och firewire-kabel till hjälp. jag sökte runt, men hittade inte hur det går till.

Så, hur riktar man installationen till hårddisk-ikonen på skrivbordet?

Så, hur riktar man installationen till hårddisk-ikonen på skrivbordet?

Installeraren visar ett fönster på vilka diskar som är tillgängliga. Allt du behöver göra är att klicka på rätt disk.

Installeraren visar ett fönster på vilka diskar som är tillgängliga. Allt du behöver göra är att klicka på rätt disk.

Javisstja:p Det var så sant.

Tack så mycket!

Åhh. Visste inte att man kunde göra så. Då var mina problem lösta. Tackar så hjärtligt!

Åhh. Visste inte att man kunde göra så. Då var mina problem lösta. Tackar så hjärtligt!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...