Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När kommer iPhone till Sverige?


MacAlex

Rekommendera Poster

Carlisle_united

Det här med radio kanske är närmare än vad vi tror...

 

Looprumors skriver lite vad man hittat.

 

Sen vet man ju inte om "radio" tillhör själva radio delen i telefonen eller om det är en radio i folkmun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar
Är inget att vänta på! Är gammal redan innan den släpptes.

 

 

Jag har hört att elektronik kan uppdateras osv :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Undrar vilket svenskt företag som får ensamrätt.

 

Vad tror ni? Tele2? Telenor? 3? Eller vad tror ni?

 

I sverige blir det nog inte så som det blev med at&t i amerikatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

manticore_mantra

Fick ett samtal igår om att min bindnigstid hos Telenor snart går ut och att dom gärna vill ha kvar mig som kund. Dom erbjöd mig att binda upp mig 24 månader och för det kunnde jag gå in på Phonehouse och hämta ut en gratis lur.

När jag sa att det enda jag är intresserad av är Iphone var han tyst en stund och sa sedan:

Ok, då gör vi såhär. Om 1 månad har vi den i butiken, jag ringer dig då så kan du komma och plocka ut en (under förutsättningen att jag binder upp mig igen såklart)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

manticore_mantra

Förmodligen.

Fast vad har han att vinna på det?

Han fick ju inte mig att förnya mitt abonemang direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre ringde mig och undrade om jag var nöjd med dom som operatör och om jag hade något jag undrade över. Så jag frågade om det var dom som skulle få in iPhone i sverige och han bekräftade att så var fallet. Vore ju inte fel om den också dök upp vid jul då mitt abonnemang löper ut... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre ringde mig och undrade om jag var nöjd med dom som operatör och om jag hade något jag undrade över. Så jag frågade om det var dom som skulle få in iPhone i sverige och han bekräftade att så var fallet. Vore ju inte fel om den också dök upp vid jul då mitt abonnemang löper ut... :whistling:

Hur skulle tre kunna få iPhone då iPhonen inte har 3G? Tror inte tre vet vad de snackar om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det kommer att komma en europeisk version av iphone, kommer det troligtvis innehålla stöd för 3g . Så tre är nog inte helt ute och cyklar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det kommer att komma en europeisk version av iphone, kommer det troligtvis innehålla stöd för 3g . Så tre är nog inte helt ute och cyklar

Har du hängt med i nyheterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla snackar om Telenor på sistonde men jag tycker Telia är en bättre partner eftersom dagens iPhone kräver EDGE för att få lite fart på dataöverföringen. GPRS går alldeles för segt: tar 2-3 minuter att ladda Aftonbladet.se.

 

Om Apple & Telia skriver på idag skulle väl iPhone kunna börja säljas lagom till jul i 2G version?

 

Om vi måste vänta på en 3G version så låter Mars-April mer troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples nya iphone är garanterad att komma ut i det ögonblick du just känt dig tvungen att köpa en ny se??? som du egentligen hatar o som dessutom kostar mer än iphone. Jag tror inte att det är en företagsmässig strategi från något av företagen utan det handlar snarare om naturlagar, livets djävlighete etc..

/Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla snackar om Telenor på sistonde men jag tycker Telia är en bättre partner eftersom dagens iPhone kräver EDGE för att få lite fart på dataöverföringen. GPRS går alldeles för segt: tar 2-3 minuter att ladda Aftonbladet.se.

 

Om Apple & Telia skriver på idag skulle väl iPhone kunna börja säljas lagom till jul i 2G version?

 

Om vi måste vänta på en 3G version så låter Mars-April mer troligt.

 

 

fast jag kör edge på min iphone med telenor.. laddar aftonbladet på 30 sec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast jag kör edge på min iphone med telenor.. laddar aftonbladet på 30 sec

 

Telenor har inte Edge? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e bara telia som har Edge i Sverige dem andra kör Gprs men Edge ikonen lyser på displayen när den har Gprs kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e bara telia som har Edge i Sverige dem andra kör Gprs men Edge ikonen lyser på displayen när den har Gprs kontakt.

 

Telenor har edge i de största städerna i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Jag förstår att du vill veta om Telenor stödjer EDGE. Vi har valt att stödja 3G istället för EDGE på grund av att 3G:s snabba hastighet.

 

Det är svaret man får om man frågar Emma på telenors hemsida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Att telia valt edge är mycket beroende på att de vill ha "snabb" trafik även utanför städerna, dvs i norrland.

 

Personligen hoppas jag på att ingen operatör går med på avtal som ger apple delar av samtalsintäkterna. Det är just det man gjort i andra länder.

Skulle det iaf bli så kommer troligen operatören ta ut det på kunden genom högre avgifter eller på annat sätt. Alltså skulle iPhone kunna ge högre kostnader för konsumenterna.

 

Så låt oss hoppas att den inte alls kommer till sverige på de premisser som finns i t.ex usa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Neptunsat i Malmö och Göteborg säljer upplåst Iphone för 5599:-

http://www.neptunsat.com/apple-iphone-8-gb...eb046559d9e01e4

 

 

Jag säljer dem för 5500 kr!

 

Då ingår:

 

 

- iPhone i kartong, endast öppnad för upplåsning (fortfarande plast runt telefonen)

 

- Upplåsning, fungerar helt med alla världens operatörer utom de som endast har 3G-nät, t.ex Tre

 

- En licens för programmet SimFree. Detta program gör det möjligt att använda vilket sim-kort som helst

 

- Översättning av menyer till svenska om så önskas

 

- Svenskt QWERTY-tangentbord med ÅÄÖ till höger

 

- Kvitto

 

 

Endast personlig leverans i stockholmsområdet. Kontakt: fredrik@fredrikbergstrom.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
marcuslilliebjorn

nån som har ett datum eller åtminstone kan ange vilken månad den kommer till sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...