Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läge att köpa aktier i Apple Inc?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Kollade kursen på Apple Inc, är nere i en svacka.

Går kurvan upp igen nu när Leoparden släpps :fundersam:

 

post-113-1170836327.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag avråder det. Åtminstonde utifrån den graf du visar. Grafen blir missvisande då den börjar på på 80. I den tidsperiod du visar har den fluktuerat 18%, vilket är mycket, men inte extremt. Kolla hur aktien gått över lite längre tid, så ser du att den gått upp väldigt mycket. Värdet på apple i dag är inte satt till hur mycket man faktiskt säljer, utan från en tro på att de kommer sälja mycket mer i framtdien. Fast tror man på det ska man köpa. Det gör jag, men inte så fantastiskt mycket mer. Ipodmarknaden är ganska mättad, och såna prylar kommer slås ihop med telefoner mer och mer. För telefoni tror jag iPhonen får lite svårt då den är så dyr och lite inskränkt (men jag vill ha en) och konkurenterna snabbt kommer i kapp. På datorsidan kan de inte växa så mycket då jag tror de får konkuranslagstiftnigsproblem om de kommer över 10% på den amerikanska marknaden.

 

 

Men då kan jag INTE "TEKNISK ANALYS" Kolla på gärna med "teknisk analys" killarna på "www.di.se" (de har ett forum även där, med mycket hjälpsamma människor).

 

Känner du till "teknisk analys"? Ett spännande område inom aktiehandel. Många hävdar att det är nys, medans andra bevisligen blivit rika på det. I stora drag handlar det om att man tittar i stort sett enbart på kurvorna (som den du visar) på en aktie och inte på faktiska händelser. Bygger på psykologi i botten och, som sagt, fungerar för vissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man över en 2 årsperiod så liknar det lite Twin peaks

Så den ska längre ner i dalen igen... :ThumbsUp:

 

 

post-113-1170838284.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, eller kanske rättare sagt.

 

Finns mycket fallhöjd i Apple, men också en hel del potential...

 

 

För ca 6 år sen hade jag ett sparkapital om ca 25000. Gick till banken och ville köpa aktier i Apple. Där avrådde bankkvinnan mig starkt då jag skulle få betala massa pengar i courtage och depåavgift då aktierna var utomlands.

 

Sen dess har appleaktien tiodubblats. :( Stod i ca $16 då, och $80 nu, men man har gjort en split, så egentligen är det $160 nu). Synd att jag lyssnade på banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...