Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bråttom! Akuta råd angående PS2 uppskattas...


appe

Rekommendera Poster

Jag och sambon var hos bekanta i helgen som hade ett playstation med ett av "Buzz" spelen. Det var så himla roligt! :foralskad:

 

Jag har nu fått igenom budget för ett PS2 och ett buzz spel hos min totalt teknik-fientliga sambo! :pompoms: Tänkte åka ner på lunchen och inhandla. 1000 spänn på Siba för en slim-edition. och 600 spänn till för spelet.

 

Men, är det bra? :fundersam: Har aldrig haft tv-spel förut. Tröttnar man fort? Ska man kanske vänta på ett PS3, men det kostar multum, och PS2an är ju ganska billig (framför allt delat på 2, som jag kan glömma för ett PS3 :whistling: ).

 

 

Alla råd uppskattas!

 

 

 

Har även hört talas om "singstar" som måste vara en höjdare för en tondöv stackare som mig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS2 ar en hojdar konsol. Det finns verkligen manga trevliga "sallskaps" spel som inte kostar sa mkt. Det ar helt klart vart pengarna.

 

Ar du dock speltokig och vill spela med grym grafik sa ska du vanta. PS3 ar farligt snyggt!!! Jag ar riktigt imponerad av grafiken och alla effekter som finns i spelen.

 

Ett annat alternativ borde vara Nintendo Wii. Har hort att det fatt bra kritik och har manga spel som ar just "sallskaps spel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte så mycket om konsollen som spelen som finns. Du har ju hittat ett spel du gillar och som spelas på en billig konsoll. Slå till!

 

Särskilt som det är första konsollen, så ska man inte köpa för dyrt.

 

"Tröttnar man fort?" Tja, det är helt individuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack backe och Telly82. Precis vad jag vill höra. Då bär det av till Siba på lunchen! :)

 

Tänkte att 1000 kronor inte är en hel förmögenhet, och om nästa konsol blir en PS3 så passar ju fortfarande spelen, om inte, så har jag ju PS2an kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

backe: Har du fler tips på spel av sälskapsspelskaraktär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvarr Appe,

Jag har inte sa bra koll pa 'sallskaps' spelen. Men jag ar ganska overtygad att de har bra sortiment pa Siba eller liknande affar. Jag hade forsokt pruta som en galning. De ska ju anda fasa ut PS2an nu nar det nya ar pa ingang.

 

PS2an har som du sa singstar och buzz. Jag har ocksa for mig att de har nagonslag matta man kan koppla in. Ngt med dans.. Kanske e kul?!?

 

Lycka till i kopet. Du kommer helt klart fa valuta for pengarna. men pruta!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henkedge: Har du fler tips på spel av sälskapsspelskaraktär?

487377[/snapback]

Visst har jag det.

 

Buzz finns ju i en hel del olika versioner – Sports och Music och några till. Spela med tre vänner så är det svårt att tröttna. PS2 är ju den givna partyspelsplattformen så det finns ett rejält utbud.

 

Det finns även många kul musikspel om man gillar sånt – Singstar (i en drös varianter) och framförallt Guitar Hero som är skadat roligt.

 

Vill du spela vanliga spel så finns det ett gäng som MÅSTE upplevas, t ex God of War, Resident Evil 4, Shadow of the Colossus, Beyond Good and Evil och snart kommer Okami som verkar grymt lovande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

hej

 

syrran har Playstation 2 med Singstar, sjukt roligt

 

med tanke på det låga priset tycker jag du kan unna dig ett PS2 :ThumbsUp:

 

 

frugan din kommer säkert fastna hon också :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har jag det.

 

Buzz finns ju i en hel del olika versioner – Sports och Music och några till. Spela med tre vänner så är det svårt att tröttna. PS2 är ju den givna partyspelsplattformen så det finns ett rejält utbud.

 

Det finns även många kul musikspel om man gillar sånt – Singstar (i en drös varianter) och framförallt Guitar Hero som är skadat roligt.

 

Vill du spela vanliga spel så finns det ett gäng som MÅSTE upplevas, t ex God of War, Resident Evil 4, Shadow of the Colossus, Beyond Good and Evil och snart kommer Okami som verkar grymt lovande.

487407[/snapback]

 

 

(Haha, kul med ändring i citatet!) :lol:

 

Stort tack för tips! Resident Evil är det men skjuter p monster med picka va? OJ! Har lagt ut mer pengar än vad ett PS3 kostar på det i arkadversion! :) Riktigt roligt!

 

Singstar tror jag hamnar på inköpslistan. Jag är defentioinen av tondöv så det måste omgivningen ha roligt åt. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

syrran har Playstation 2 med Singstar, sjukt roligt

 

med tanke på det låga priset tycker jag du kan unna dig ett PS2  :ThumbsUp:

frugan din kommer säkert fastna hon också  :lol:

487418[/snapback]

 

 

Mer av vad jag vill höra! :yeahbaby:

 

Sambon är redan med på ett, då vi som sagt hade riktigt roligt. Var länge sedan jag handlade teknik, så det ska bli riktigt kul! (även om det är gammal teknik).

 

Ser att de har tokbilliga spel på Rusta (vägg i vägg med Siba) så det kanske blir en sväng in där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till i kopet. Du kommer helt klart fa valuta for pengarna. men pruta!!!

487380[/snapback]

 

 

Törs inte! :blushing:

 

Priset är ju ganska bra där. Hittar inga begagnade ens så billigt (men det ändras nog fort när 3an verkligen finns att köpa).

 

Äh, ska försöka få ett paketpris med lite spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Törs inte!    :blushing:

 

Priset är ju ganska bra där. Hittar inga begagnade ens så billigt (men det ändras nog fort när 3an verkligen finns att köpa).

 

Äh, ska försöka få ett paketpris med lite spel.

487440[/snapback]

 

Dessutom verkar det ju ganska tattigt att pruta på ett ställe som inte kallas "torget" eller nåt i den stilen... :huh:

 

Som någon sa innan måste jag rekommendera Guitar Hero, och det utan att ens ha spelat det själv! Däremot har jag spelat Frets on Fire på datamaskinen som besatt i nåt år nu, vilket är ett liknande spel.. så köp köp köp! :lol::pompoms::skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhhhrrrr Antiklimax!

 

SLUT på Siba. Kollade på nätet i går kväll och då fanns det. :bla:

 

200 spänn dyrare på elgiganten och 500 spänn dyrare på onoff.

 

Beställde via postorder från Computer-city i stället. 89 spänn i frakt, men spelet jag köpte till (Buzz big quizz) var en femtilapp billigare.

 

Uhhh.. Väntans tider... Hinner nog inte komma innan helgen. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...