Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min tjej vill köpa en Macbook

rockposer

Recommended Posts

Hej, nu är det som så att min sambo vill skaffa sig en macbook som hon kan använda i skolan o till internet m.m. Jag köpte ju min core duo 2, 2 ghz vit med 1 gb ram för ett par månader sen och är grymt nöjd, men lokala butiken här säljer nu ut en macbook core duo 1, den svarta med 512 mb ram, superdrive m.m. Den kostar lika mkt som den billigaste core duo 2n men frågan jag har är det mest prisvärt att köpa den svarta (samma pris som billigaste nya vita) eller är det smartast att köpa core duo 2n? Frågan är hur mycket problem förra macbookarna har jämfört med core duo 2. Tacksam för snabba svar eftersom vi ska göra affär av saken imorgon. Tack på förhand Johan..

Jag skulle ha valt den vita MacBooken med C2D. Mer RAM-minne, större hårddisk och snabbare processor till samma pris. :ThumbsUp:

Hej, alltså det är ju inte mer ramminne i billigaste core duo 2n än vad det är i denna svarta, 512 mb i båda. Plus att det är en 2 ghz i den svarta (dock core duo 1) men "bara" 1.83 ghz i den billigaste vita nya macbooken? Men utöver det är det ju dessutom superdrive i den svarta och bara cdrw/dvd-rom i den vita? Jag är inte bra nog på såna här specifikationer för att kunna hjälpa tjejen tillräckligt...Tack för hjälpen!

Det låter som ett ok köp. Den svarta ska ju vara lite mer exklusiv och man blir mer ensam om den modellen.

Det enda man skall komma ihåg är att det sägs att C2D ska ge uppåt 30% mer i cpu-kraft än Core duo, men det är en särdeles fantastisk dator ändå. :lol:

Se till att klämma i ytterligare MINST 512Mb arbetsminne i den så kommer hon att bli supernöjd med både exklusivitet och prestanda. :ThumbsUp:

Köp den svarta. Min fru hade precis en såda innan hon blev av med den :bla: nu har hon en ny C2D, ingen större skillnad.

Jag tycker at den svarta är jättesnygg, har själv en vit, men som sagts tidigare, 512 MB extra annars blir det seeeeeeegt.

Jag önskar att jag köpte en svart. När jag köpte min vita så tänkte jag. "1000 kr för svart färg, Det är inte värt det." nu vet jag att det är det.

A_bite_of_the_apple

kom ihåg att det varit mycket problem med MacBookarna som har

Core Duo...

Nu är köpet klart. Var lite kludd (skulle köpa på macsupport i malmö) och den svarta hade bl.a. en söndrig underdel och icke-fungerande i-sight, något dom skulle åtgärda men det skulle tagit ett par veckor. Eftersom det var lite krångel med köpet så erbjöd dom oss minstingen av dom nya vita med dubbelt minne (1 gb istället) och en gratis gimp-väska för samma pris. Helt otroligt bra tyckte jag så tjejen slog till och hon är nu hur nöjd som helst. Känns som att jag snart fått hela min omgivning att byta till mac efter att de sett hur nöjd jag är med min macbook.

I övrigt vill jag varmt rekommendera mac support i Malmö för deras fantastiska service, fick till o med en privatlektion i hur man sätter in minnet haha..

Synd kanske att det blev en vit om man vill vara exklusiv, men personligen tycker jag vitt är mer macigt o snyggare än den svarta. Jaja, nu är det iaf dags att slänga in lite program. En fråga då, är open-office eller neo-office kompatibla med windows word vilket pc-användarna ju alltid har? Alltså kan man exportera worddokument från open/neo?Tycker att office-paketet på mac är sjukt segt iom att det körs som rosetta!

Tack för all hjälp och min tjej kommer nog vara nöjd med sitt köp om jag känner henne rätt. Vitt är ju dessutom lite "tjejigare" om man ska vara sån ;)..

/Johan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...