Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vistas utseende i OS X?


axelhofmann

Rekommendera Poster

Hej!

Jag tycker att vistas enda snygga grej är fönstrerna, att de just är genomskinligt eller lätt transparant högst upp i varje fönster (ni vet vad jag menar!)...

Nu till frågan (som säkert många redan listat ut) hur får jag det i OS X?

 

Vill tro att om windows kan, så kan OS X?

 

(Jag har shapeshifter om man kan trixa med det på nått sätt?)

 

Thx folks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sant, känns inte riktigt lika vasst som i vista ännu, men känns ändå fräshare än jävla metalbrush skiten :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte på intelmacar? Inte på en iMac eller Mac Pro iaf, säger: "Du kan inte öppna inställningspanelen för Shapeshifter på den här datorn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Maybe Microsoft will take it to the next level and make the windows completely invisible, in line with their new security policy: "If it's not there, no one can break it." LOL :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillade inte utseendet dära alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nått tema som heter glass (fult), finns här: http://studiofiftytwo.com/gui%20themes.html

Jäkligt trevlig sida för övrigt!

Själv kör jag ett tema som heter Six Pixels of Glass, som bara är bäst! de ger fönstrena ett träliknande utseende, ungefär som sidorna på garageband, och en transparent menyrad. Ser ut såhär, och finns på samma sida om glass.

post-13851-1170798755.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallo macmonstret! Glass som du tipsade om var ju dyngfräsht :D 6 pixels of glass hade snyggare genomskinlighetseffekter, men gillade inte de där trät... :(

thx though! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nått tema som heter glass (fult), finns här: http://studiofiftytwo.com/gui%20themes.html

Jäkligt trevlig sida för övrigt!

Själv kör jag ett tema som heter Six Pixels of Glass, som bara är bäst! de ger fönstrena ett träliknande utseende, ungefär som sidorna på garageband, och en transparent menyrad. Ser ut såhär, och finns på samma sida om glass.

487198[/snapback]

 

ännu ett praktexempel på hur man kan förstöra något vackert...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Macmonstret

 

Tycker du allvarligt talat att det där var snyggt? Jag tycker inte om det alls. Förlåt att jag låter så sarkastisk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaken är ju olika... lite extra olika för vissa personer verkar det som dessutom... men men, ska man ha träfärgade fönster kan man lika gärna köra Window blinds på PC.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gröna bakgrunden + transparanta menyraden är väldigt snyggt. Träfönsterna är groteskt fula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista temat vill inte installeras av någon anledning... :superirriterad:

 

När jag trycker på "apply" för att ändra temat så fungerar det bara inte.. Ingenting ändras...

 

Hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inget bättre än att alltid köra orginal :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inget bättre än att alltid köra orginal :P

488106[/snapback]

Jo: http://gui.interacto.net/

Skulle aldrig stå ut med den hafsblandning som är OS X som orginal :P Unified där, Brushed här, Aqua någon annanstans, bleh!

UNO, en skänk från ovan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga eftersom jag inte kommer på det själv.

 

Hur gör jag för att få fart på RULER Aero ?.

 

Jag laddade ner filen RULER-Aero.zip och packade upp den. Sen montade RULER Aero.guiKit.dmg och därefter fick jag upp filen RULER Aero.guiKit men vad ska jag göra med den ?

 

Tyvärr är jag inte så bra på engelska och det står säkert beskrivet på det språket hur man ska göra men men någon som har lust att förklara :fundersam:

 

 

Tack på förhand iaf :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga eftersom jag inte kommer på det själv.

 

Hur gör jag för att få fart på RULER Aero ?.

 

Jag laddade ner filen RULER-Aero.zip och packade upp den. Sen montade RULER Aero.guiKit.dmg och därefter fick jag upp filen RULER Aero.guiKit men vad ska jag göra med den ?

 

Tyvärr är jag inte så bra på engelska och det står säkert beskrivet på det språket hur man ska göra men men någon som har lust att förklara  :fundersam:

Tack på förhand iaf  :whistling:

488266[/snapback]

Det stod på sidan vad jag vet, men Shapeshifter iaf. Google it! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...