Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Typsnittsknas i iTunes


Pantern

Rekommendera Poster

Har lite problem med iTunes från och till. Det blir som bilden visar, alltså oläsligt. Startat jag om så är det fixat men sen bara när som helst kan det bli så igen. Vad göra?

post-14796-1170765544.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte precis starta en tråd om samma sak, jag har samma problem, men ingen aning om hur man fixar det. Väldigt störande...

post-10275-1170767776_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ingen som sett någon lösning på detta?

486834[/snapback]

Kolla programmet Typsnittsbok och stäng av alla typsnitt du inte ABSOLUT behöver och se om problemet försvinner. Sedan kan du slå på några typsnitt i taget igen och se när/om problemet kommer igen. Då kan du komma fram till vilket typsnitt det är som krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att slänga com.apple.itunes.plist

486839[/snapback]

Kan något knas hända eller är det bara att kasta och starta iTunes på nytt och hoppas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att slänga com.apple.itunes.plist

486839[/snapback]

 

 

Funkar inte... samma problem kommer tillbaka efter 5 minuter. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte... samma problem kommer tillbaka efter 5 minuter.  :bla:

486855[/snapback]

Hmm, jag kör UNO iofs men gjorde det innan med tror jag. Borde inte vara det alltså. Tjafsa med alla miljarders typsnitt låter tungt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska rensa typsnittscashen och starta om. Det är en temporär lösning på detta problem tydligen och troligtvis kommer det en uppdatering för det snart.

 

Det finns ett antal verktyg som kan göra detta åt dig. Ett utav dom är MainMenu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska rensa typsnittscashen och starta om. Det är en temporär lösning på detta problem tydligen och troligtvis kommer det en uppdatering för det snart.

 

Det finns ett antal verktyg som kan göra detta åt dig. Ett utav dom är MainMenu.

486873[/snapback]

Det är en känd bugg alltså och inget som orsakas av annat man trixat med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en känd bugg alltså och inget som orsakas av annat man trixat med?

487995[/snapback]

Jag sätter en peng på att det är (minst) ett av dina "alla miljarders" typsnitt som ställer till det. Buggiga typsnitt är det gott om, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter en peng på att det är (minst) ett av dina "alla miljarders" typsnitt som ställer till det. Buggiga typsnitt är det gott om, tyvärr.

488216[/snapback]

Men alltså, det är ju just miljarders typsnitt och slå av. Det kommer ju ta mig typ 3 år att hitta vilket som bråkar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså, det är ju just miljarders typsnitt och slå av. Det kommer ju ta mig typ 3 år att hitta vilket som bråkar ;)

488224[/snapback]

Men kör med halveringsmetoden:

Stäng av hälften. Funkar det har du stängt av det felaktiga. Funkar det inte så har du uteslutit hälften.

Stäng sedan av hälften av de återstående och så vidare.

Efter bara 32 iterationer så har du hittat rätt av 4294967296 typsnitt. ;)

Och har du så få som 65536 typsnitt så krävs bara 16 iterationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Redan skrivit om detta i en tråd. Jag har haft problemet sedan iTunes uppdaterades till version 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Redan skrivit om detta i en tråd. Jag har haft problemet sedan iTunes uppdaterades till version 7.

488273[/snapback]

Vilken tråd då? Länk, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...