Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TV i skogen


alexandra2

Rekommendera Poster

Jag bor ute i obyggden och har alltid bara haft 1:an (med störning) att se. Det spelar inte så stor roll men nu när jag ska ha bebis tänker jag mig att det där med TV kanske är kul koliknätter o så. Så jag funderade på om man kan koppla ihop macen med TV:n och få in några kanaler.

Är det någon som har det så och har lite tips på vad som bör införskaffas? En såndär s-video-adapter har jag listat ut, men sen? Är det värt att skaffa en såndär eyetv-grej från apple store eller funkar free-tv kanalerna bra? Både SVT och 4:an har väll desutom någon form av arkiv, fast det kanske inte är tillräkligt bra kvalité för att orka se på TV-skärm? Och hur snabb uppkoppling behövs för att det hela ska fungera drägligt?

 

/Alexandra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVTs arkiv tycker jag har tillräcklig kvalitet för att man ska kunna se det på en tvskärm. Hur snabb uppkoppling som behövs vet jag inte, jag har för mig att det brukar vara 300k eller 600k när man tittar. TV4s arkiv har jag försökt för länge sen men lyckades inte med det.

 

Jag kollade på Saltön del 2 nu, det var 600.1 Kbps, men vad det egentligen innebär att man behöver vet jag inte. Kanske räcker 1M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...