Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Openoffice?


tisselino

Rekommendera Poster

Hej!

Mitt word funkar inte. min brorsa sa att jag kunde fixa openoffice så jag laddade hem det, men då säger den att jag behöver Apple x11 för att kunna öppna den. Sen när jag har laddat hem apple x 11 så säger den att jag redan har en nyare prg vara och att jag inte kan istallera den på HD.

Vad göra? jag måste ha word NUUUU.

HJälp //Kristin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

om du dragit ned OpenOffice är det fel, den funkar inte för Mac utan är för Windows Pc

 

NeoOffice heter Macversionen, gratis är den också.

 

Prova att ladda ned den istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast f-n. ytterligare problem.

nu säger den att : du kan inte installera neooffice 2.0 aqua beta 3 laguage pack swedish på den här enheten. A neooffice 2.0 agua beta 3 installation could not be found in this volumes/applications folder. neooffice 2.0 aqua beta 3 must be installed in the /applications folder before you can install this laguage pack.

varför?? måste jag ha nån annan grej nu också.ellerrr.aaah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

har du dragit ned rätt version av language pack? jag hade också problem med detta

 

förövrigt är stavkontrollen ett riktigt skämt i NeoOffice, riktigt riktigt dålig

 

har du råd så är mitt tips att köpa Microsoft Office for Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe.nej jag har verkligen inte råd just nu. och det är just nunuu jag behöver den :deppig:

men men,vilket är "rätt" language pack då? fanns ju så himla många olika länkar? ska man testa flera eller. fattar inte varför det inte går på HDn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du läser vad det står i felmeddelandet så står det att du inte kan installera språkfil utan själva programmet installerat först. Alltså... installera neooffice, sen kan du tanka ner och installera språkfilen.. :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte också att det var lite rörigt att installera NeoOffice, många filer och versioner att hålla reda på. Bäst att ta det lugnt och läsa anvisningarna noga.

 

Nu har jag precis kastat ut NeoOffice, håller mig till förlagan från MS istället. Förresten vad menar du när du säger att ditt Word inte fungerar? Något som behöver installeras om eller rättas till?

 

Om du så småningom vill köpa en ny version av Microsoft Office, tänk på att alla privatpersoner numera får köpa den billigare Student- and teacher edition. Kostar cirka 1200:-, så det är ju pengar det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
kissenschlacht

alltså, jag installerade x11 från os x-skivan, sen funkade openoffice som smort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OpenOffice är inte alls en "windows version", OpenOffice är ett linux program som också finns till windows och OS X. Dock är NeoOffice mycket smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat de flesta, även AbiWord som har många goda idéer men som fungerar dåligt på Intel-Macar. NeoOffice kommer närmast ett fungerande system, men det är krångligare att installera än många andra mjukvaror (just för att språkvalen ligger separat och installeras efterhand). Jag kör vidare med iWork och kommer köpa Nisus Writer Pro när det släpps om några månader. Det gör allt jag vill och dessutom på ett bra sätt! Eftersom det använder den inbyggda stavningskontrollen i Mac OS X så behövs inget ytterligare installeras. En rolig sak är att den t o m ändrar citationstecknen efter den standard som gäller för det språk som man väljer, även det användarvänligt. Man slipper fundera och ställa in själv (Jag fick aldrig "typografiska citationstecken" - smart quotes / curly quotes - att fungera bra i NeoOffice).

 

Vill man ha MS Word så kan man köpa en - relativt billig - studentlicens.

Jaja, jag väntar på Nisus Writer Pro. :) MS Word är ju fortfarande ej optimerat för Intel-Macar. MS jobbar på det, men det verkar ta sin långa tid.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
bjoernowitsch

Under de senaste dagarna har Neo Office börjat länka sig till sin hemsida så fort jag har öppnat det för att man ska ladda ner den där nya, inte helt färdiga betaversionen. Jag hade version 1.2.2 installerad hemma. Dessutom vill de att man ska skicka ett bidrag (=pengar) till dem. Jag tycker det är dåligt att man inte kan få ha sin gamla version i fred innan den nya är färdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Torpare
om du dragit ned OpenOffice är det fel, den funkar inte för Mac utan är för Windows Pc

Fel.

 

Mac OS X (X11)

Power Mac G3 400Mhz or higher

Mac OS X 10.3.x (10.3.5 recommended), Mac OS X 10.4.x

256Mbytes RAM

350Mbytes available disk space

X11 required. Available for OS X 10.3 on Apple.com here and for OS X 10.4 on the OS X install disc. The instructions for Tiger users are here.

800 x 600 or higher resolution with 16.7 Million colours

http://www.openoffice.org/dev_docs/source/sys_reqs_20.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...