Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bädda sängen

kajsavarg

Recommended Posts

Någon mer än jag som upplever att katten blir helt galen när man bäddar sängen?

Min lilla Esther (fem månader) blir helt till sig och ska leka med lakanet när jag lägger på det, och biter och river i det. Och hon ska hela tiden riva upp allt så att man får göra om allt. Under lakanet, under bäddmadrassen och under täcket.

Men så fort jag inte försöker att bädda blir hon lugn och återgår till sitt.

Det är så sött. Önskar att ni fick se =)

Katter älskar att leka i den åldern, och sängen är mjuk och go och har din doft, klart att hon blir helt galen av glädje :lol:

Carlisle_united

Japp så har alla katter vi haft under min uppväxt varit när det kommer till sängbäddning.

För min katt som jag har nu så är helgerna festtid eftersom då busar antingen jag eller flickan jätte mycket med henne medans vi bäddar.

Det enda är att hon lugnar inte ner sig förens efter några timmar... tillsdess så springer hon runt som än galning över hela lägenheten och tycker världen är underbart rolig.

Jo det vet jag, men min familj har fött upp kattungar sedan jag var liten, men alrig stött på ngn kattunge som gillar just sängen så mkt =)

Japp så har alla katter vi haft under min uppväxt varit när det kommer till sängbäddning.

För min katt som jag har nu så är helgerna festtid eftersom då busar antingen jag eller flickan jätte mycket med henne medans vi bäddar.

Det enda är att hon lugnar inte ner sig förens efter några timmar... tillsdess så springer hon runt som än galning över hela lägenheten och tycker världen är underbart rolig.

486649[/snapback]

Vilken underbar katt det låter som.

Esther har varit nöjd idag. Lekte med henne läänge när jag bäddade, men nu har båda krupit under täcket igen!

Hon är trött och ligger på Anders kudde nu och spinner!

Carlisle_united
Vilken underbar katt det låter som.

Esther har varit nöjd idag. Lekte med henne läänge när jag bäddade, men nu har båda krupit under täcket igen!

Hon är trött och ligger på Anders kudde nu och spinner!

486652[/snapback]

Ja när flickan är ledig brukar hon och katten ha en gos stund fram till lunchtid. då mår våran lilla kitte som bäst, sen när jag kommer hem så ligger hon i min famn medans jag kliar henne under frambenen (hennes absoluta favorit, hon blir helt salig när man gör det.).

Hon har ett rätt bra liv den katten. nu får vi se i påsk om hon får en lillebror att spöa på dagarna.

Sällskap till kissen? Åh!

Önskar att Esther kunde få ha sin syster här, men vi har bara en etta så det blir för litet.

Carlisle_united

Önskar att Esther kunde få ha sin syster här, men vi har bara en etta så det blir för litet.

486674[/snapback]

Ja det väntas nya kattungar till påsk och har vi tur så finns det en som vi kan ta.

Det är min mor som föder upp dom, du kan ju kolla på vår hennes hemsida. Kikirikis Burma min lilla kitte finns med där hon heter Fiali.

486674[/snapback]

Nej då, min katt Caliban har sin - numera vuxna - son hos sig. Och jag bor också i en etta. Det funkar bra, de tyr sig till varann och bryr sig inte så mycket om mig. De är båda gamla nu (10, resp 13 år) och orkar inte riktigt leka med lakan och sånt. Caliban :wub:

Carlisle_united

Är dom vuxna så är det rätt lugnt... men två katter under 3år = kattrace 24/7.

Vår Molly leker aldrig heller nu för tiden, hon är också gammal och gaggig, riktig tjatmaja är hon när hon inte sover 22 timmar om dygnet.. :lol:

Är dom vuxna så är det rätt lugnt... men två katter under 3år = kattrace 24/7.

486694[/snapback]

Två kattungar vågar jag inte ha i en etta. ^^

Fast ev måste Polly (Esthers syster) flytta hit då min syster kanske inte kan ha henne längre.

Carlisle_united

Fast ev måste Polly (Esthers syster) flytta hit då min syster kanske inte kan ha henne längre.

486711[/snapback]

Det går bra, sålänge man markerar gränser tydligt.

Blomsprayflaska är ett bra sätt att visa att det är fel. efter några duschar så gör dom inte om det.

Det är bara viktigt att man agerar direkt när dom gör fel, eftersom dom inte kan koppla ihop bestrafningen med händelsen om det går för lång tid.

Det går bra, sålänge man markerar gränser tydligt.

Blomsprayflaska är ett bra sätt att visa att det är fel. efter några duschar så gör dom inte om det.

Det är bara viktigt att man agerar direkt när dom gör fet, eftersom dom inte kan koppla ihop bestrafningen med händelsen om det går för lång tid.

486724[/snapback]

Ja så gjorde jag med Esther när hon hoppade upp på köksbordet innan! Det gör hon inte mer =)

Carlisle_united
Ja så gjorde jag med Esther när hon hoppade upp på köksbordet innan! Det gör hon inte mer =)

486727[/snapback]

Du ser det fungerar alltid.

Måste bara få våran katt att sluta tugga på sladdar, en ovana hon fått innan vi tog över henne.

hon är nämligen omplacerad, nu håller vi på för fullt för att lära henne att inte tugga sladd. Hon har redan bitit av flickan mobil laddare.

Vår Molly leker aldrig heller nu för tiden, hon är också gammal och gaggig, riktig tjatmaja är hon när hon inte sover 22 timmar om dygnet.. :lol:

486695[/snapback]

Precis som hemma hos oss, med våran Molly.

Visste inte att din fru har samma smeknamn som min fru.

Eller pratar du fortfarande om katter?

:lol:

486711[/snapback]

Är de plastsyskon?

Polyester.

Du ser det fungerar alltid.

Måste bara få våran katt att sluta tugga på sladdar, en ovana hon fått innan vi tog över henne.

hon är nämligen omplacerad, nu håller vi på för fullt för att lära henne att inte tugga sladd. Hon har redan bitit av flickan mobil laddare.

486739[/snapback]

Livsfarligt. :chockadskeptisk:

Jag hade ett par gerbiler -89 och en dag var en av dem borta.

Kunde inte hitta honom.

Fick en ledtråd när jag upptäckte att vår stora golvstående kyl inte fungerade.

Han låg under den raklång och svedd med tändernafortfarande runt sladden. :deppig:

Våran katt gillar när man bäddar men inte hysteriskt... han busar med lakan och vill gärna ligga kvar under alla täcken.... :ThumbsUp:

Carlisle_united
Livsfarligt. :chockadskeptisk:

Jag hade ett par gerbiler -89 och en dag var en av dem borta.

Kunde inte hitta honom.

Fick en ledtråd när jag upptäckte att vår stora golvstående kyl inte fungerade.

Han låg under den raklång och svedd med tändernafortfarande runt sladden. :deppig:

486760[/snapback]

Jotack välmedveten om att det är livsfarligt. Hon är bättre nu men ibland så får hon för sig att tugga. då blr det till att jaga och skälla på henne.

Jotack välmedveten om att det är livsfarligt. Hon är bättre nu men ibland så får hon för sig att tugga. då blr det till att jaga och skälla på henne.

486769[/snapback]

Jo, jag menade inte att du inte visste. :ThumbsUp:

Liam hade en period av kabeltuggande,

vilket är ännu mer skrämmande. :chock:

Han har ju inte "9 liv" heller.

Lyckligtvis gick det ganska snabbt över.

Sprayflaska har jag aldrig prövat.

Jag spänner ögonen i dom och fräser istället.

Är de plastsyskon?

Polyester.

486758[/snapback]

Haha där fick du mig att skratta.

Men nej, de är från samma kull. Fast jag hade Polyester i tankarna när de fick sina namn =)

Carlisle_united
Jo, jag menade inte att du inte visste.  :ThumbsUp:

Liam hade en period av kabeltuggande,

vilket är ännu mer skrämmande. :chock:

Han har ju inte "9 liv" heller.

Lyckligtvis gick det ganska snabbt över.

486779[/snapback]

Själv petade jag in fingrarna i ett öppet eluttag när min far tapetserade om när jag var typ 2-3år... kommer inte ihåg nått av det men jag fick tydligen en liten kyss. fick åka in till Uppsala för att kolla så inte nått tagit stryk... nu i efterhand börjar fundera på om dom testade hjärnan ordentligt. :fundersam:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...