Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Någon som kan sponsra med serverplats?


Spynx

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Jag bygger mycket webbsidor på fritiden, och skulle behöva serverplats att använda. Min pappa har en bra server, men den använder tyvärr sig frames. Vilket gör att exempelvis index.htm omvandlas till frames-kod istället för orginalkoden.

 

Servern ska gärna stöda PHP och MySQL.

 

Hade varit jättetacksamt om du hjälpte mig med det :pompoms:

 

Mvh

 

Rasmus W

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du vet säkert om att din Mac fixar allt det där. Du får installera grejer för php och mysql. Men Apache-servern finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna förklara lite mer vad du menar med servern som använder sig av frames innebär. Jag misstänker nämligen att du istället menar att han har ett domännamn som visas i ett ramverk därför att den rikta adressen är något annat. Beroende på vad som används så går det att knyta flera domännamn till en server så du kanske kan använda den.

 

Mitt tips är att du hyr plats på ett webbhotell. Det finns godkända alternativ från omkring 10 kronor i månaden. Säg 20 kronor i månaden inklusive domännamn. Det är ungefär vad en mindre mjukglass kostar på torget.

 

Visst finns det fria alternativ. Men kostnaden för att hyra plats på ett webbhotell är så otroligt låg idag att jag tycker att man bör överväga det. Då kan man åtminstone ställa lite krav på tillgänglighet, hastighet och support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...