Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2 Skärmar, en burk.


Edison

Rekommendera Poster

Hello, för de som läser allt här inne så vet några att min gamla skärm började med nån jävla "laser show".

 

Så nu har jag skaffat en ny.

Tänkte leka lite och prova koppla in både den gammla och den nya till burken min.

 

Jag undrar nu hur man gör. Vad för sorts "adapter/switch-mojäng" behövs?, finns de billiga sånna som man bara kan droppa in på typ Elgiganten och tjacka rakt upp o ner? och kommer min mediokra dator klara av experimentet?

 

Jag har en MacMini PPC G4 1,2 512ram.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en tid sedan när jag körde Windows så hade jag två stående CRT-skärmar som inte gjorde någon nytta. Så jag tänkte att det hade vart kul att testa att köra Dual Screen.

 

Mitt grafikkort hade inte någon extra port för en skärm, så jag frågade på Sweclockers exakt samma fråga som du frågade. Och de berättade att det finns en slags adapter, men den kostade så mycket att det nästan var billigare att köpa ett nytt grafikkort.

 

Kan ha användning för den här tråden.. Verkar som att "PC-nissarna" ljög ^_^.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Thomas Ytterberg

Om du vill ansluta två skärmar som visar olika innehåll är det mer eller mindre kört. Möjligen om någon fixar en usb-lösning för Macen, men där finns det tydliga tekniska begränsningar.

 

Att däremot få två skärmar att visa samma innehåll är ett minimalt problem, där handlar det bara om hur pass mycket pengar man vill spendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att däremot få två skärmar att visa samma innehåll är ett minimalt problem, där handlar det bara om hur pass mycket pengar man vill spendera.

 

Snackar du om att spegla desktopen? Min eMac kan ju bara spegla, men jag löste det med Screen Spanning Doctor och kör numera dualscreen. Mer info och lista med kompatibla modeller finns på sidan. Kanske kan vara något Edison?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Screen Spanning Doctor behövs inte på en Mac Mini. "Problemet" med Mac Mini är att den endast har en bildskärmsutgång och därför enbart kan ansluta en skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...